Jak negatywne opinie mogą wpłynąć na Twój Biznes? Zarządzanie reputacją online

Opinie w internecie to jeden z kluczowych elementów, które kształtują wizerunek firmy. Współcześni konsumenci coraz częściej podejmują swoje decyzje zakupowe, kierując się opiniami dostępnymi w sieci. Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy, przybliża, jak skutecznie zarządzać reputacją online i unikać poważnych konsekwencji prawnych i wizerunkowych.

Publikacja: 15.07.2024 07:00

Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy

Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy

Foto: tv.rp.pl

 Praktyczne aspekty zarządzania opiniami

Prawo daje przedsiębiorcom narzędzia do radzenia sobie z negatywnymi komentarzami, ale trzeba znać odpowiednie procedury i ograniczenia. Legalne usuwanie negatywnych opinii z platform internetowych jest możliwe, ale wymaga spełnienia określonych warunków. Przedsiębiorca musi udowodnić, że komentarz jest fałszywy lub narusza regulamin platformy. W przypadku braku podstaw do usunięcia opinii, warto skupić się na odpowiedzi, która pokaże profesjonalizm firmy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nawigator prawny
Równość, wolność słowa i dress code: Praktyczne aspekty prawa pracy w polskich firmach
Nawigator prawny
Jak bezpiecznie wynająć mieszkanie? Zasiedzenie, eksmisja i wynajem krótkoterminowy
Nawigator prawny
Praca zdalna pod lupą: obowiązki, kontrola, koszty
Nawigator prawny
Cyberzagrożenia, klęski żywiołowe i wojna hybrydowa – jak zabezpieczyć swoją firmę?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nawigator prawny
Patent jako narzędzie w strategii biznesowej przedsiębiorstwa