Z wnioskiem o interpretację wystąpiła agencja reklamowa. Wyjaśniła, że w swojej działalności organizuje na zlecenie innych firm akcje promocyjne w postaci loterii, konkursów, sprzedaży premiowych itd. Planuje zorganizowanie konkursu dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę u dystrybutorów będących kontrahentami producenta głównego. Producent główny jest jej klientem i zleceniodawcą akcji, a ona będzie organizatorem. Agencja podkreśliła, że celem konkursu jest zwiększenie sprzedaży produktów producenta głównego. Pięciu najlepszych i najefektywniejszych przedstawicieli handlowych zostanie nagrodzonych. Nagrodami są wycieczki o wartości 4000 zł każda, wraz z kwotą pieniężną przewidzianą celem tzw. ubruttowienia nagrody. Zapytała czy wygrana w takim konkursie podlega zwolnieniu z PIT dla tzw. sprzedaży premiowej z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, i czy ona, jako organizator konkursu, jest płatnikiem 10-proc. zryczałtowanego PIT od nagrody.