Motywacja dla handlowca to nie nagroda

Akcja motywacyjna nie stanie się konkursem tylko dlatego, że tak nazwie ją organizator.

Publikacja: 04.07.2018 05:50

Motywacja dla handlowca to nie nagroda

Foto: 123RF

Z wnioskiem o interpretację wystąpiła agencja reklamowa. Wyjaśniła, że w swojej działalności organizuje na zlecenie innych firm akcje promocyjne w postaci loterii, konkursów, sprzedaży premiowych itd. Planuje zorganizowanie konkursu dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę u dystrybutorów będących kontrahentami producenta głównego. Producent główny jest jej klientem i zleceniodawcą akcji, a ona będzie organizatorem. Agencja podkreśliła, że celem konkursu jest zwiększenie sprzedaży produktów producenta głównego. Pięciu najlepszych i najefektywniejszych przedstawicieli handlowych zostanie nagrodzonych. Nagrodami są wycieczki o wartości 4000 zł każda, wraz z kwotą pieniężną przewidzianą celem tzw. ubruttowienia nagrody. Zapytała czy wygrana w takim konkursie podlega zwolnieniu z PIT dla tzw. sprzedaży premiowej z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, i czy ona, jako organizator konkursu, jest płatnikiem 10-proc. zryczałtowanego PIT od nagrody.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
O ile wzrośnie płaca minimalna i pensje w budżetówce? Negocjacje podwyżek wciąż trwają
Płace
Najniższe wynagrodzenie od 2026 w górę. Rząd podał kwotę
Płace
Zamieszanie wokół podwyżki płacy minimalnej. „To nie może być polityczny targ”
Płace
Można zatrudnić niepełnoletniego i otrzymać nawet 13 tys. zł dofinansowania
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?