Kiedy pracownik może przejąć na siebie obowiązki pracodawcy w zakresie PPK?

W pewnych sytuacjach zagraniczny podmiot zatrudniający może, w drodze umowy, powierzyć ciążące na nim obowiązki związane z PPK pracownikowi, który przejął na siebie rolę płatnika składek na ubezpieczenia społeczne.

Publikacja: 02.09.2023 08:30

Kiedy pracownik może przejąć na siebie obowiązki pracodawcy w zakresie PPK?

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z przepisami ustawy o PPK do utworzenia PPK zobowiązane są - co do zasady - wszystkie podmioty, które zatrudniają choćby jedną osobę zatrudnioną w rozumieniu ustawy o PPK. Obowiązek ten dotyczy też pracodawców zagranicznych i nie zwalnia ich z tego ani brak NIP-u ani brak siedziby lub miejsca zamieszkania w Polsce.

Zagraniczny podmiot, który ma NIP

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
Więcej pieniędzy dla firm zatrudniających niepełnosprawnych jednak od lipca 2024
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Płace
Związki zadowolone z reformy płacy minimalnej. Ale…