Reklama
Rozwiń

Kiedy pracownik może przejąć na siebie obowiązki pracodawcy w zakresie PPK?

W pewnych sytuacjach zagraniczny podmiot zatrudniający może, w drodze umowy, powierzyć ciążące na nim obowiązki związane z PPK pracownikowi, który przejął na siebie rolę płatnika składek na ubezpieczenia społeczne.

Publikacja: 02.09.2023 08:30

Kiedy pracownik może przejąć na siebie obowiązki pracodawcy w zakresie PPK?

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z przepisami ustawy o PPK do utworzenia PPK zobowiązane są - co do zasady - wszystkie podmioty, które zatrudniają choćby jedną osobę zatrudnioną w rozumieniu ustawy o PPK. Obowiązek ten dotyczy też pracodawców zagranicznych i nie zwalnia ich z tego ani brak NIP-u ani brak siedziby lub miejsca zamieszkania w Polsce.

Zagraniczny podmiot, który ma NIP

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
O ile wzrośnie płaca minimalna i pensje w budżetówce? Negocjacje podwyżek wciąż trwają
Płace
Najniższe wynagrodzenie od 2026 w górę. Rząd podał kwotę
Płace
Zamieszanie wokół podwyżki płacy minimalnej. „To nie może być polityczny targ”
Płace
Można zatrudnić niepełnoletniego i otrzymać nawet 13 tys. zł dofinansowania
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?