Jednym ze świadczeń premiujących długi staż pracy w urzędach państwowych jest nagroda jubileuszowa. Przysługuje ona, na takich samych zasadach, wszystkim urzędnikom państwowym bez względu na to, czy zatrudnieni są na podstawie mianowania czy też na podstawie umowy o pracę. Dla uzyskania prawa do ten nagrody znaczenia nie ma też wymiar etatu zatrudnionego.
Czynnikiem, który decyduje zarówno o prawie do tej nagrody jak i jej wysokości jest wyłącznie ogólny staż pracy. Warunek minimum, który muszą spełnić, aby dostać nagrodę w najniższej, przewidzianej ustawą wysokości jest osiągniecie 20 letniego stażu pracy. Im dłuższy okres zatrudnienia, tym nagroda jest wyższa. Jej wysokość stanowi, bowiem odpowiedni procent wynagrodzenia pracownika, który rośnie z każdą „pięciolatką" >patrz ramka. Stanowi tak art. 23 ustawy o pracownikach urzędów państwowych.