Reklama

Firmy muszą ustalać podatek odroczony

W celu neutralizacji skutków różnic przejściowych między wartością aktywów i pasywów a ich wartością oraz stratą podatkową możliwą do odliczenia w przyszłości należy tworzyć rezerwę i ustalać aktywa z tytułu odroczonego podatku.

Publikacja: 28.11.2021 02:00

Firmy muszą ustalać podatek odroczony

Foto: Adobe Stock

Zasady odroczonego podatku reguluje art. 37 ustawy o rachunkowości (uor), a uszczegóławia je Krajowy Standard Rachunkowości nr 2 „Podatek dochodowy" (KSR nr 2) – por. art. 10 ust. 3 uor. Jednostki mają obowiązek ustalenia podatku odroczonego na dzień bilansowy. Postanowienia w zakresie podatku odroczonego dotyczą wyłącznie osób prawnych. Nie ustalają go osoby fizyczne prowadzące księgi rachunkowe i sporządzające sprawozdania finansowe zgodnie z uor oraz pozostałe jednostki, jeżeli nie są podatnikami podatku dochodowego od działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama