Potwierdzenia sald – dlaczego warto je wysyłać

Co to są potwierdzenia sald i w jakim celu są stosowane wskazuje trzeci rozdział ustawy o rachunkowości, dotyczący inwentaryzacji. Wysyłka potwierdzeń sald – obok spisu z natury i weryfikacji – jest jedną z metod inwentaryzacji, którą raz w roku jest zobowiązany przeprowadzić każdy przedsiębiorca prowadzący księgi rachunkowe.

Publikacja: 14.12.2021 13:17

Potwierdzenia sald – dlaczego warto je wysyłać

Foto: Adobe Stock

Potwierdzenie sald kojarzy się przede wszystkim z potwierdzaniem sald należności. Jednak w rzeczywistości inwentaryzacja poprzez potwierdzenia sald obejmuje:

- stan środków na rachunkach bankowych;

Pozostało 97% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Specjalistyczne usługi szkoleniowe bez VAT
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co trzeba zrobić przed sporządzeniem sprawozdania finansowego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
W 2025 r. wzrosną stawki podatków i opłat lokalnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Bieżąca konserwacja i pogotowie techniczne są zwolnione z VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wymiana kasy fiskalnej po powodzi daje prawo do ulgi