Reklama

Badanie sprawozdania finansowego – o czym należy pamiętać

Zamknięcie ksiąg rachunkowych wiąże się z koniecznością przeprowadzenia niezbędnych procedur.

Publikacja: 01.11.2022 10:16

Badanie sprawozdania finansowego – o czym należy pamiętać

Foto: Adobe Stock

W większości spółek (z kalendarzowym rokiem obrotowym) ostatni kwartał to intensywny czas przygotowania do zamknięcia roku i sporządzenia sprawozdania finansowego. Wiele z tych spółek poddaje swoje sprawozdanie finansowe badaniu, dlatego warto przypomnieć jakie spółki podlegają obowiązkowemu badaniu i co jest istotne w procesie przygotowania się do badania jak i samego badania. Należy zwrócić uwagę, iż oprócz obowiązkowego badania sprawozdania finansowego, spółki z różnych przyczyn, np. dla celów grupowych, fakultatywnie poddają swoje sprawozdanie badaniu i takie badanie kieruje się taki samymi zasadami jak badanie obowiązkowe (wyjątek stanowi długość pierwszej umowy na badanie, może być zawarta na okres jednego roku).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama