Reklama

Skarbówka interesuje się podatkiem piwnym

Przedsiębiorca zapłaci 10 proc. od wartości świadczonych usług reklamowych. Od opłaty nie ucieknie nawet wtedy, gdy świadczy je bezpłatnie. Interpretacja urzędów skarbowych jest w tym wypadku wyjątkowo profiskalna.

Publikacja: 08.01.2023 14:27

Skarbówka interesuje się podatkiem piwnym

Foto: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach wielu przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych obserwuje zwiększone zainteresowanie organów skarbowych tą częścią ich działalności. Podmioty te proszone są o udzielenie szeregu informacji dotyczących umów, porozumień zawieranych z dystrybutorami alkoholi oraz złożenie deklaracji DRA-2. To zaś wiąże się z obowiązkiem zapłaty określonych kwot tytułem tzw. „podatku piwnego”.

Dla organów podatkowych na chwilę obecną bez znaczenia pozostają wyjaśnienia składane przez wzywane podmioty. Według urzędów skarbowych „podatek piwny” musi być płacony przez wszystkie podmioty, które sprzedają alkohol. I choć obecnie sygnały o takich krokach urzędów docierają raczej ze strony małych i średnich przedsiębiorców (np. indywidualne sklepy spożywcze czy monopolowe, puby), to bez wątpienia zagadnienie to dotyczy także większych, wyspecjalizowanych dystrybutorów napojów alkoholowych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Reklama
Reklama