Reklama

Jest nowy Krajowy Standard Rachunkowości

Nowy standard „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów” ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za okres rozpoczynający się od 1 stycznia 2023 r. Umożliwiono również jego wcześniejsze, dobrowolne zastosowanie.

Publikacja: 15.02.2023 02:00

Jest nowy Krajowy Standard Rachunkowości

Foto: Adobe Stock

29 lipca 2022 r. w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów pod pozycją 81 została opublikowana uchwała nr 9/2022 Komitetu Standardów Rachunkowości z 7 czerwca 2022 r. w sprawie przyjęcia nowego Krajowego Standardu Rachunkowości. Nowy standard otrzymał tytuł „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów” i numer 15.

Czym jest spowodowane utworzenie nowego standardu? Do tej pory, w zakresie sposobu ujmowania przychodów ze sprzedaży, ustawa o rachunkowości nie dostarczała pełnych, szczegółowych informacji, które wspierałyby zwłaszcza podmioty o skomplikowanej strukturze rozpoznawania przychodów w podejmowaniu decyzji w jaki sposób i w jakich okresach przychody te rozpoznawać.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama