Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus nie może sam wypełnić luki przez analogię

Przed zmianą przepisów o estońskim CIT nie można uznać, że 50 proc. wydatków i odpisów amortyzacyjnych, związanych z używaniem samochodów osobowych, które nie są wykorzystywane przez pracownika spółki wyłącznie do celów służbowych, stanowi wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą.

Publikacja: 01.03.2023 02:00

Fiskus nie może sam wypełnić luki przez analogię

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła wykładni przepisów o CIT. We wniosku o interpretację z 2022 r. spółka wyjaśniła, że jest opodatkowana zryczałtowanym podatkiem od dochodów spółek kapitałowych, tzw. estońskim CIT. Leasinguje m.in. samochód osobowy, który zaraz po zakupie został powierzony pracownikowi i jest przez niego wykorzystywany do celów służbowych. Jednak za pozwoleniem firmy jest również używany do celów prywatnych. Jak wyjaśniła podatniczka taka możliwość stanowi dla niego bonus pracowniczy, od którego jest odprowadzany PIT. Spółka zaznaczyła, że pracownik nie jest w żaden sposób powiązany z osobą jej wspólnika.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama