Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

W ostatnim czasie na popularności zyskują różnego rodzaju platformy zakupowe, w ramach których użytkownikom, za dokonane zakupy, przyznawane są punkty. Uzbieranie odpowiedniej ilości punktów uprawnia użytkownika do otrzymania określonej kwoty pieniędzy. Organizator tego typu akcji marketingowej powinien wiedzieć, że wypłata cashbacku – po przekroczeniu pewnego progu kwotowego – spowoduje, że będą ciążyły na nim obowiązki związane z pełnieniem funkcji płatnika PIT.

Publikacja: 19.04.2023 02:00

Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

Foto: Adobe Stock

Zapłata określonej sumy pieniędzy, po osiągnięciu pewnego pułapu zakupów (cashback), co do zasady, posiada cechy jakie można przypisać sprzedaży premiowej. W ramach sprzedaży premiowej dochodzi bowiem do przyznania dodatkowych nieodpłatnych świadczeń w związku z nabyciem określonych towarów bądź usług oraz przy spełnieniu wskazanych przez organizatora warunków. Celem przeprowadzenia takiego przedsięwzięcia jest przede wszystkim skłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorcy.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych