Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

W ostatnim czasie na popularności zyskują różnego rodzaju platformy zakupowe, w ramach których użytkownikom, za dokonane zakupy, przyznawane są punkty. Uzbieranie odpowiedniej ilości punktów uprawnia użytkownika do otrzymania określonej kwoty pieniędzy. Organizator tego typu akcji marketingowej powinien wiedzieć, że wypłata cashbacku – po przekroczeniu pewnego progu kwotowego – spowoduje, że będą ciążyły na nim obowiązki związane z pełnieniem funkcji płatnika PIT.

Publikacja: 19.04.2023 02:00

Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

Foto: Adobe Stock

Zapłata określonej sumy pieniędzy, po osiągnięciu pewnego pułapu zakupów (cashback), co do zasady, posiada cechy jakie można przypisać sprzedaży premiowej. W ramach sprzedaży premiowej dochodzi bowiem do przyznania dodatkowych nieodpłatnych świadczeń w związku z nabyciem określonych towarów bądź usług oraz przy spełnieniu wskazanych przez organizatora warunków. Celem przeprowadzenia takiego przedsięwzięcia jest przede wszystkim skłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorcy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Fundacja rodzinna? Fiskus raczej wspiera
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Utrata składnika majątku kosztem podatkowym CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powypadkowa likwidacja szkód w kosztach CIT bez limitu
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć w PIT zwrot kosztów podróży członkom rady nadzorczej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kapitał intelektualny wpływa na wartość firmy