Reklama

Dane księgowe jako podstawa do określenia obowiązków z zakresu cen transferowych

Rok do roku spora część podatników zobowiązanych jest do potwierdzenia rynkowości transakcji realizowanych z podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo. Ustawy o podatkach dochodowych nakładają na nich obowiązek przygotowania dokumentacji cen transferowych, analizy porównawczej lub analizy zgodności uzasadniającej rynkowy charakter stosowanych cen oraz złożenia informacji – TPR-C, TPR-P.

Publikacja: 10.05.2023 02:00

Dane księgowe jako podstawa do określenia obowiązków z zakresu cen transferowych

Foto: Adobe Stock

Dla niejednego podatnika zebranie i analiza danych potrzebnych do udokumentowania rynkowości transakcji stanowi wyzwanie z uwagi na znaczne spectrum realizowanych transakcji czy dużą liczbę kontrahentów. Od czego zatem należy zacząć identyfikację obowiązków z zakresu cen transferowych i jakie dane wykorzystać? Czy bazować na danych podatkowych czy księgowych?

Wartość transakcji

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama