Reklama

Ewidencja środka ujawnionego w inwentaryzacji

Inwentaryzacja jest jednym z elementów związanych z rachunkowym zamknięciem roku obrotowego. Polega ona na okresowym ustaleniu przez jednostkę rzeczywistego stanu posiadanych zarówno aktywów, jak i pasywów.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Ewidencja środka ujawnionego w inwentaryzacji

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z art. 26 ustawy o rachunkowości (dalej uor) jednostki mają obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów na ostatni dzień każdego roku obrotowego. Wybrane składniki majątku mogą zostać spisane nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego oraz nie później niż do 15 dnia następnego roku. Zgodnie z ustawą o rachunkowości środki trwałe oraz maszyny i urządzenia, które wchodzą w skład środków trwałych w budowie, znajdujące się na terenie strzeżonym (zgodnie z KSR nr 11 jako teren strzeżony uznaje się składowisko dozorowane w sposób ciągły, zamknięte miejsce przechowywania, do którego nie mają dostępu osoby nieuprawnione) powinny być inwentaryzowane drogą spisu z natury raz w ciągu 4 lat. Ponadto obowiązek inwentaryzacji spoczywa również na jednostce na dzień zamknięcia działalności.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama