Aktualizacja: 02.07.2025 07:34 Publikacja: 27.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Koniec roku to szczególny okres, w którym wiele firm decyduje się na organizację imprez firmowych oraz przekazywanie różnego rodzaju świadczeń zarówno pracownikom i ich rodzinom, jak też współpracownikom, kontrahentom czy innym podmiotom (jak blogerzy, influencerzy czy „ambasadorowie marki”). W ferworze świątecznych przygotowań nie można jednak zapominać o obowiązkach podatkowych, jakie mogą wiązać się z takimi działaniami.
Aby ułatwić poruszanie się w gąszczu przepisów, rozpoczynamy cykl trzech artykułów prezentujących najważniejsze konsekwencje podatkowe najczęściej spotykanych działań podejmowanych przez firmy w związku z okresem świątecznym i noworocznym. W artykułach tych omówimy podstawowe konsekwencje podatkowe takich działań po stronie firmy przekazującej świadczenie, jako podatnika podatku dochodowego i VAT, ale także płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek na ubezpieczenie (ZUS), jak również po stronie osób fizycznych będących beneficjentami świadczeń.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas