Aktualizacja: 18.06.2025 04:03 Publikacja: 27.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Koniec roku to szczególny okres, w którym wiele firm decyduje się na organizację imprez firmowych oraz przekazywanie różnego rodzaju świadczeń zarówno pracownikom i ich rodzinom, jak też współpracownikom, kontrahentom czy innym podmiotom (jak blogerzy, influencerzy czy „ambasadorowie marki”). W ferworze świątecznych przygotowań nie można jednak zapominać o obowiązkach podatkowych, jakie mogą wiązać się z takimi działaniami.
Aby ułatwić poruszanie się w gąszczu przepisów, rozpoczynamy cykl trzech artykułów prezentujących najważniejsze konsekwencje podatkowe najczęściej spotykanych działań podejmowanych przez firmy w związku z okresem świątecznym i noworocznym. W artykułach tych omówimy podstawowe konsekwencje podatkowe takich działań po stronie firmy przekazującej świadczenie, jako podatnika podatku dochodowego i VAT, ale także płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek na ubezpieczenie (ZUS), jak również po stronie osób fizycznych będących beneficjentami świadczeń.
Wielu bardzo młodych ludzi, nie tylko w Polsce, chciałoby być influencerem i żyć z zamieszczania treści w mediac...
Gdy polska spółka wypłaci zagranicznemu podmiotowi dywidendy, odsetki i należności licencyjne powyżej limitu 2 m...
Organy podatkowe często uznają, że przekazanie towaru podmiotowi podszywającemu się pod kontrahenta skutkuje obo...
Media (woda/ścieki, prąd, gaz, ciepło) dostarczane do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku, gdzie jest...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Branżę influencerów charakteryzują (i kuszą) szerokie możliwości uzyskania dodatkowych dochodów. Natomiast na gr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas