Reklama
Rozwiń
Reklama

Firma ze stratą niekoniecznie zapłaci podatek minimalny

Pomimo obowiązywania przepisów o podatku minimalnym nie każdy stratny biznes podatnika CIT będzie powodować konieczność zapłaty tej daniny.

Publikacja: 27.05.2024 04:30

Firma ze stratą niekoniecznie zapłaci podatek minimalny

Foto: Adobe Stock

Minimalny podatek dochodowy – w wysokości 10 proc. podstawy opodatkowania, nałożony na podmioty, które nie wykazują dochodu, bądź wykazują niewielki dochód – jest wynikiem zmian w przepisach ustawy o CIT wprowadzonych tzw. Polskim Ładem. Jednak dopiero począwszy od rozliczenia za 2024 r. niektóre firmy po raz pierwszy mogą być zobowiązane do jego zapłaty.

To, czy dany przedsiębiorca podlega podatkowi minimalnemu, zależy nie tylko od wystąpienia u niego pewnej kategorii kosztów, które nie są uwzględniane przy obliczaniu straty lub udziału dochodów w przychodach, ale również od tego, czy dana firma zalicza się do grupy podatników wprost wyłączonych spod tego podatku.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama