Aktualizacja: 22.11.2020 08:56 Publikacja: 22.11.2020 10:13
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorstwo, któremu zależy na promocji swojej marki oraz na kreowaniu jej pozytywnego wizerunku, musi podejmować różne działania wzbudzające u potencjalnych kontrahentów zaufanie oraz pozytywne skojarzenia z przedsiębiorstwem (np. z jego nazwą, logo itp.). Do takich działań z pewnością można zaliczyć sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć oraz przekazywanie darowizn na cele publiczne i społeczne >patrz ramka.
Zarówno umowa sponsoringu, jak i umowa darowizny, może przynieść – poza pozytywnymi skutkami wizerunkowymi – również korzystne skutki podatkowe. W zależności od wyboru formy przekazania świadczenia na rzecz podmiotu trzeciego, skutki te będą jednak odmienne. Środki przekazane w ramach sponsoringu, co do zasady, są kosztem uzyskania przychodu. Z kolei darowizna – w pewnych okolicznościach – może zostać odliczona od dochodu podatnika.
Jeśli podatnik pomylił się w rocznym rozliczeniu PIT albo w ogóle go nie złożył, albo nie zapłacił wynikającego...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
Umorzenie udziałów – dobrowolne, przymusowe albo automatyczne – zasadniczo jest neutralne podatkowo dla spółki z...
Rosnący przepływ kapitału i międzynarodowa działalność firm stwarza dla władz i podatników wyzwania dotyczące un...
Na każdy dzień bilansowy jednostka ocenia, czy są przesłanki, że dokonany w okresach ubiegłych odpis aktualizują...
Błędy rachunkowe w rocznym rozliczeniu podatkowym, a nawet niezłożenie go w wymaganym terminie nie jest dla poda...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas