Aktualizacja: 22.11.2020 08:56 Publikacja: 22.11.2020 10:13
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorstwo, któremu zależy na promocji swojej marki oraz na kreowaniu jej pozytywnego wizerunku, musi podejmować różne działania wzbudzające u potencjalnych kontrahentów zaufanie oraz pozytywne skojarzenia z przedsiębiorstwem (np. z jego nazwą, logo itp.). Do takich działań z pewnością można zaliczyć sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć oraz przekazywanie darowizn na cele publiczne i społeczne >patrz ramka.
Zarówno umowa sponsoringu, jak i umowa darowizny, może przynieść – poza pozytywnymi skutkami wizerunkowymi – również korzystne skutki podatkowe. W zależności od wyboru formy przekazania świadczenia na rzecz podmiotu trzeciego, skutki te będą jednak odmienne. Środki przekazane w ramach sponsoringu, co do zasady, są kosztem uzyskania przychodu. Z kolei darowizna – w pewnych okolicznościach – może zostać odliczona od dochodu podatnika.
Aby wesprzeć wybraną organizację, wystarczy wpisać w zeznaniu podatkowym jej numer KRS i określić kwotę, jaką ch...
Do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się również inne podatki, takie jak podatek dochod...
Spółki mogą zaliczyć do kosztów podatkowych CIT hipotetyczne koszty pozyskania kapitału zewnętrznego, jeśli źród...
Aby ustalić zobowiązanie podatkowe PIT za 2024 r., konieczne może być skorygowanie przychodów i kosztów podatkow...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Utrata przez aktywa zdolności do generowania korzyści ekonomicznych wymaga dokonania odpisu aktualizującego wart...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas