Reklama

PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Przedsiębiorstwo, które chce przeznaczyć określone kwoty na promowanie swojej marki i kreowanie jej pozytywnego wizerunku, powinno rozważyć jak to zrobić, aby jak najkorzystniej podatkowo rozliczyć kwoty wydatkowane na ten cel.

Publikacja: 22.11.2020 10:13

PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorstwo, któremu zależy na promocji swojej marki oraz na kreowaniu jej pozytywnego wizerunku, musi podejmować różne działania wzbudzające u potencjalnych kontrahentów zaufanie oraz pozytywne skojarzenia z przedsiębiorstwem (np. z jego nazwą, logo itp.). Do takich działań z pewnością można zaliczyć sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć oraz przekazywanie darowizn na cele publiczne i społeczne >patrz ramka.

Zarówno umowa sponsoringu, jak i umowa darowizny, może przynieść – poza pozytywnymi skutkami wizerunkowymi – również korzystne skutki podatkowe. W zależności od wyboru formy przekazania świadczenia na rzecz podmiotu trzeciego, skutki te będą jednak odmienne. Środki przekazane w ramach sponsoringu, co do zasady, są kosztem uzyskania przychodu. Z kolei darowizna – w pewnych okolicznościach – może zostać odliczona od dochodu podatnika.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wypłaty na rzecz spółki europejskiej a podatek u źródła
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Producenci broni skorzystają z preferencji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Przedsiębiorca wpisuje do deklaracji rocznej wszystkie zaliczki na PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF coraz bliżej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: WHT: Objaśnienia wreszcie są
Reklama
Reklama
Reklama