PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Przedsiębiorstwo, które chce przeznaczyć określone kwoty na promowanie swojej marki i kreowanie jej pozytywnego wizerunku, powinno rozważyć jak to zrobić, aby jak najkorzystniej podatkowo rozliczyć kwoty wydatkowane na ten cel.

Publikacja: 22.11.2020 10:13

PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorstwo, któremu zależy na promocji swojej marki oraz na kreowaniu jej pozytywnego wizerunku, musi podejmować różne działania wzbudzające u potencjalnych kontrahentów zaufanie oraz pozytywne skojarzenia z przedsiębiorstwem (np. z jego nazwą, logo itp.). Do takich działań z pewnością można zaliczyć sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć oraz przekazywanie darowizn na cele publiczne i społeczne >patrz ramka.

Zarówno umowa sponsoringu, jak i umowa darowizny, może przynieść – poza pozytywnymi skutkami wizerunkowymi – również korzystne skutki podatkowe. W zależności od wyboru formy przekazania świadczenia na rzecz podmiotu trzeciego, skutki te będą jednak odmienne. Środki przekazane w ramach sponsoringu, co do zasady, są kosztem uzyskania przychodu. Z kolei darowizna – w pewnych okolicznościach – może zostać odliczona od dochodu podatnika.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo