Aktualizacja: 09.08.2020 10:57 Publikacja: 09.08.2020 13:15
Foto: Adobe Stock
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 8 maja 2020 r. (0461-ITPB2.4511.1088.2016.9.20-S.ENB).
Spółka prowadzi w Polsce działalność dystrybucyjną. W ramach działań mających na celu dotarcie do potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży, spółka organizuje akcje promocyjne w postaci konkursów, których zasady udziału sformułowane są w regulaminach. Uczestnikami konkursów są osoby nieprowadzające działalności gospodarczej, osoby prowadzące taką działalność, jeśli pozostaje ona bez związku z konkursem oraz osoby niebędące pracownikami spółki i niepozostające ze spółką w stosunku cywilnoprawnym. Spółka wniosła o potwierdzenie swojego stanowiska, według którego w przypadku wydania w ramach konkursu nagrody o wartości nieprzekraczającej jednorazowo kwoty 200 zł, nagroda ta korzysta ze zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. W uzasadnieniu spółka wskazała, że nagrody otrzymywane w konkursach stanowią nieodpłatne świadczenie, gdyż uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z udziałem w konkursach ani nie wykonują świadczeń ekwiwalentnych w zamian za otrzymane nagrody.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas