Reklama
Rozwiń

Sprzęt kupiony za dotację z urzędu pracy rozliczymy w kosztach

Przedsiębiorca może zaliczyć do podatkowych kosztów wydatki na firmowy sprzęt. Nawet jeśli zostały sfinansowane z dotacji z urzędu pracy.

Publikacja: 17.03.2016 01:00

Sprzęt kupiony za dotację z urzędu pracy rozliczymy w kosztach

Foto: 123RF

Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Na założenie firmy dostałem dotację z urzędu pracy. Podstawa prawna to art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Kupiłem za nią podstawowe wyposażenie firmy – telefon, komputer, biurko itp. Nie są to środki trwałe, bo kosztowały mniej niż 3,5 tys. zł. Czy wydatki mogę zaksięgować jako koszty uzyskania przychodów, mimo że zostały sfinansowane pieniędzmi z urzędu pracy? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki