Aktualizacja: 17.03.2016 01:00 Publikacja: 17.03.2016 01:00
Foto: 123RF
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Na założenie firmy dostałem dotację z urzędu pracy. Podstawa prawna to art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Kupiłem za nią podstawowe wyposażenie firmy – telefon, komputer, biurko itp. Nie są to środki trwałe, bo kosztowały mniej niż 3,5 tys. zł. Czy wydatki mogę zaksięgować jako koszty uzyskania przychodów, mimo że zostały sfinansowane pieniędzmi z urzędu pracy? – pyta czytelnik.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Przedsiębiorca mający problemy ze słuchem może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na aparat, dzięk...
Ulepszenie programu komputerowego ma charakter twórczy. A zamawianie prac u zewnętrznego specjalisty nie przekre...
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na karnety sportowe i pakiety medyczne dla samozatr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas