Sprzęt kupiony za dotację z urzędu pracy rozliczymy w kosztach

Przedsiębiorca może zaliczyć do podatkowych kosztów wydatki na firmowy sprzęt. Nawet jeśli zostały sfinansowane z dotacji z urzędu pracy.

Publikacja: 17.03.2016 01:00

Sprzęt kupiony za dotację z urzędu pracy rozliczymy w kosztach

Foto: 123RF

Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Na założenie firmy dostałem dotację z urzędu pracy. Podstawa prawna to art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Kupiłem za nią podstawowe wyposażenie firmy – telefon, komputer, biurko itp. Nie są to środki trwałe, bo kosztowały mniej niż 3,5 tys. zł. Czy wydatki mogę zaksięgować jako koszty uzyskania przychodów, mimo że zostały sfinansowane pieniędzmi z urzędu pracy? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
PIT 2024: niektórzy przedsiębiorcy mogą odliczyć firmową składkę zdrowotną
Podatki
Sąd: standardowy serwis na pokładzie samolotu bez preferencji w VAT
Podatki
Czy można skorzystać na fundacji rodzinnej? Fiskus nie pozwala
Podatki
Rewolucja w podatku od nieruchomości 2025. Wyjaśniamy zmiany
Podatki
Jak rozliczyć premię za polecenie kandydata do pracy? Nowe stanowisko fiskusa