Aktualizacja: 15.08.2019 18:54 Publikacja: 15.08.2019 18:54
Foto: AdobeStock
Przedsiębiorcy od lat mają problemy z rozliczeniem wyjazdów swoich pracowników. Skarbówka często zmienia zdanie, różnie orzekają sądy. W ostatnich interpretacjach fiskus zgadza się już na to, że pracodawca nie musi potrącać podatku pracownikowi, któremu finansuje samolot i hotel. Urzędnicy jednak ciągle chcą PIT od opłacanych służbową kartą posiłków.
Pracodawca musi poinformować skarbówkę, ile zarobili jego pracownicy. Robi to na formularzu PIT-11. Czas na wysyłkę informacji do urzędu skarbowego ma do 31 stycznia. Natomiast 28 lutego jest ostatni dzień na przekazanie PIT-11 pracownikom.
Do końca marca osoby prawne, które w ubiegłym roku poniosły straty albo wykazały rentowność poniżej 2 proc., powinny zapłacić podatek zwany minimalnym. To zupełnie inna danina niż globalna, o podobnej nazwie.
Następcy prawni osoby trzeciej, np. prezesa czy członka zarząd spółki, na którą fiskus przeniósł odpowiedzialność za podatki, nie odpowiadają już za ten dług.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Małe firmy działające równocześnie w Polsce i w innych krajach UE mogą już zgłaszać się do procedury zwolnienia z VAT za granicą. To korzystne rozwiązanie zwłaszcza dla firm z pogranicza zachodniego i południowego.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Od 1 stycznia 2025 roku weszły w życie zmiany w uldze termomodernizacyjnej. Nie można już z niej skorzystać w przypadku niektórych wydatków. Jednocześnie pojawiła się możliwość odliczenia od podatku inwestycji, które do tej pory nie były objęte ulgą.
Wzrasta znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Dla przedsiębiorców wspierających działania w tym obszarze w polskim prawie przewidziano ulgę sponsoringową.
Porozumienie zawarte przez spółkę z osobami prowadzącymi działalność nierejestrowaną wywołuje obowiązek ubezpieczeniowy.
Od 1 stycznia 2025 r. właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii - informuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Korzystanie z ulgi na innowacyjnych pracowników (IP) wiąże się z dodatkowymi obowiązkami działu kadrowo-płacowego. Konieczna jest właściwa rejestracja czasu pracy innowacyjnych pracowników, odpowiednie obliczenie wpłaty podatku i sporządzenie rocznej deklaracji PIT-4R z uwzględnieniem ulgi.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.
Ciągłe zmiany w przepisach podatkowych dotyczą m.in. spółek komandytowych i komandytowo-akcyjnych, co wymusza na przedsiębiorcach poszukiwanie nowych rozwiązań i dostosowanie struktur działalności do zmieniającego się otoczenia prawnego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas