Aktualizacja: 18.06.2019 08:36 Publikacja: 18.06.2019 08:36
Foto: 123RF
Polacy na potęgę handlują w internecie i coraz więcej z nich ma przez to problemy ze skarbówką. Naczelny Sąd Administracyjny oddalił właśnie kolejną skargę kasacyjną podatnika, który część swojej działalności handlowej umiejscowił w sieci.
Z akt sprawy wynikało, że mężczyzna sprzedawał głównie telefony komórkowe, w niewielkim zakresie bieliznę osobistą, portfele i torebki opodatkowane 23 proc. VAT zarówno w stałych punktach sprzedaży, jak i za pośrednictwem internetowego portalu Allegro. Nabycie komórek dokumentowano fakturami „procedura marży – towary używane", a zasadą była gotówkowa forma płatności. Podatnik rozliczył transakcje na ogólnych zasadach i w systemie VAT marża.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas