Aktualizacja: 17.08.2018 07:47 Publikacja: 17.08.2018 07:32
Foto: Fotolia.com
Czy trzeba sumować gotówkowe płatności z umów o świadczenie usług zawartych na czas nieokreślony? Fiskus różnie wypowiada się w tej kwestii. A przedsiębiorcy nie wiedzą, czy mogą zaliczać wydatki opłacone gotówką do podatkowych kosztów.
Chodzi o obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. przepisy, z których wynika, że transakcje między przedsiębiorcami muszą być rozliczane za pośrednictwem rachunku płatniczego. Jeśli przedsiębiorca nie przestrzega tego obowiązku, nie zaliczy wydatku do podatkowych kosztów. Dotyczy to wydatków powyżej 15 tys. zł. Z przepisów wynika, że ta kwota to jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności.
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas