Aktualizacja: 17.08.2018 07:47 Publikacja: 17.08.2018 07:32
Foto: Fotolia.com
Czy trzeba sumować gotówkowe płatności z umów o świadczenie usług zawartych na czas nieokreślony? Fiskus różnie wypowiada się w tej kwestii. A przedsiębiorcy nie wiedzą, czy mogą zaliczać wydatki opłacone gotówką do podatkowych kosztów.
Chodzi o obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. przepisy, z których wynika, że transakcje między przedsiębiorcami muszą być rozliczane za pośrednictwem rachunku płatniczego. Jeśli przedsiębiorca nie przestrzega tego obowiązku, nie zaliczy wydatku do podatkowych kosztów. Dotyczy to wydatków powyżej 15 tys. zł. Z przepisów wynika, że ta kwota to jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Przedsiębiorca mający problemy ze słuchem może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na aparat, dzięk...
Ulepszenie programu komputerowego ma charakter twórczy. A zamawianie prac u zewnętrznego specjalisty nie przekre...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na karnety sportowe i pakiety medyczne dla samozatr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas