Aktualizacja: 17.08.2018 07:47 Publikacja: 17.08.2018 07:32
Foto: Fotolia.com
Czy trzeba sumować gotówkowe płatności z umów o świadczenie usług zawartych na czas nieokreślony? Fiskus różnie wypowiada się w tej kwestii. A przedsiębiorcy nie wiedzą, czy mogą zaliczać wydatki opłacone gotówką do podatkowych kosztów.
Chodzi o obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. przepisy, z których wynika, że transakcje między przedsiębiorcami muszą być rozliczane za pośrednictwem rachunku płatniczego. Jeśli przedsiębiorca nie przestrzega tego obowiązku, nie zaliczy wydatku do podatkowych kosztów. Dotyczy to wydatków powyżej 15 tys. zł. Z przepisów wynika, że ta kwota to jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności.
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas