Kiedy transakcje muszą być opłacone z rachunku bankowego

Transakcje powyżej 15 tys. zł muszą być opłacone z rachunku, inaczej wydatek nie będzie podatkowym kosztem. Firmy mają problemy z tym przepisem.

Aktualizacja: 17.08.2018 07:47 Publikacja: 17.08.2018 07:32

Kiedy transakcje muszą być opłacone z rachunku bankowego

Foto: Fotolia.com

Czy trzeba sumować gotówkowe płatności z umów o świadczenie usług zawartych na czas nieokreślony? Fiskus różnie wypowiada się w tej kwestii. A przedsiębiorcy nie wiedzą, czy mogą zaliczać wydatki opłacone gotówką do podatkowych kosztów.

Chodzi o obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. przepisy, z których wynika, że transakcje między przedsiębiorcami muszą być rozliczane za pośrednictwem rachunku płatniczego. Jeśli przedsiębiorca nie przestrzega tego obowiązku, nie zaliczy wydatku do podatkowych kosztów. Dotyczy to wydatków powyżej 15 tys. zł. Z przepisów wynika, że ta kwota to jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku