Jeśli spółka nie płaci za logo, musi zapłacić podatek - niekorzystna interpretacja podatkowa

Skarbówka: firma ma naliczyć przychód, jeśli korzysta za darmo ze znaku towarowego. Ale jak go wycenić?

Aktualizacja: 12.03.2018 07:46 Publikacja: 11.03.2018 14:31

Jeśli spółka nie płaci za logo, musi zapłacić podatek - niekorzystna interpretacja podatkowa

Foto: Fotolia

Zła wiadomość dla spółek działających pod znanym szyldem: skarbówka twierdzi, że jeśli nie płacą za możliwość używania renomowanego logo, uzyskują przychód, od którego trzeba zapłacić podatek.

– Znane logo jest warte, zwłaszcza na rynkach konsumenckich, nawet miliony złotych. Konieczność zapłaty 19 proc. CIT od takiego wirtualnego przychodu może położyć niejedną firmę – mówi Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii PBC.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku