Jeśli spółka nie płaci za logo, musi zapłacić podatek - niekorzystna interpretacja podatkowa

Skarbówka: firma ma naliczyć przychód, jeśli korzysta za darmo ze znaku towarowego. Ale jak go wycenić?

Aktualizacja: 12.03.2018 07:46 Publikacja: 11.03.2018 14:31

Jeśli spółka nie płaci za logo, musi zapłacić podatek - niekorzystna interpretacja podatkowa

Foto: Fotolia

Zła wiadomość dla spółek działających pod znanym szyldem: skarbówka twierdzi, że jeśli nie płacą za możliwość używania renomowanego logo, uzyskują przychód, od którego trzeba zapłacić podatek.

– Znane logo jest warte, zwłaszcza na rynkach konsumenckich, nawet miliony złotych. Konieczność zapłaty 19 proc. CIT od takiego wirtualnego przychodu może położyć niejedną firmę – mówi Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii PBC.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ulga na złe długi. Zapadł przełomowy wyrok w sprawie terminu
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście