Reklama

Uzyskanie prawa ochronnego do znaku towarowego nie daje prawa do amortyzacji

Przedsiębiorca nie może amortyzować znaku towarowego, który wytworzył w prowadzonej działalności.

Publikacja: 06.12.2017 06:41

Uzyskanie prawa ochronnego do znaku towarowego nie daje prawa do amortyzacji

Foto: Adobe Stock

Najnowsza interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej to zła wiadomość dla firm, które dorobiły się rozpoznawalnego logo i chciałyby zaoszczędzić na podatku. Fiskus uznał, że uzyskanie od Urzędu Patentowego prawa ochronnego do znaku słowno-graficznego nie daje prawa do amortyzacji.

Sprawa dotyczyła spółki działającej od 1949 r., która prowadzi siedem piekarni. W marcu 2017 r. spółka uzyskała pozytywną decyzję Urzędu Patentowego, dającą jej prawo ochronne dla znaku towarowego słowno-graficznego (logo). Znak ten jest wykorzystywany na opakowaniach wyrobów spółki, na witrynach i szyldach sklepowych oraz na stronie internetowej i w materiałach promocyjnych. Spółka nie wprowadziła dotychczas prawa ochronnego do ewidencji środków trwałych, nie amortyzuje go ani nie wyceniała jego wartości. Wystąpiła o interpretację, by potwierdzić, że uzyskanie patentu jest nabyciem uprawniającym do amortyzacji tego prawa.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama