Uzyskanie prawa ochronnego do znaku towarowego nie daje prawa do amortyzacji

Przedsiębiorca nie może amortyzować znaku towarowego, który wytworzył w prowadzonej działalności.

Publikacja: 06.12.2017 06:41

Uzyskanie prawa ochronnego do znaku towarowego nie daje prawa do amortyzacji

Foto: Adobe Stock

Najnowsza interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej to zła wiadomość dla firm, które dorobiły się rozpoznawalnego logo i chciałyby zaoszczędzić na podatku. Fiskus uznał, że uzyskanie od Urzędu Patentowego prawa ochronnego do znaku słowno-graficznego nie daje prawa do amortyzacji.

Sprawa dotyczyła spółki działającej od 1949 r., która prowadzi siedem piekarni. W marcu 2017 r. spółka uzyskała pozytywną decyzję Urzędu Patentowego, dającą jej prawo ochronne dla znaku towarowego słowno-graficznego (logo). Znak ten jest wykorzystywany na opakowaniach wyrobów spółki, na witrynach i szyldach sklepowych oraz na stronie internetowej i w materiałach promocyjnych. Spółka nie wprowadziła dotychczas prawa ochronnego do ewidencji środków trwałych, nie amortyzuje go ani nie wyceniała jego wartości. Wystąpiła o interpretację, by potwierdzić, że uzyskanie patentu jest nabyciem uprawniającym do amortyzacji tego prawa.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT
Podatki
Ile wyniesie limit zwolnienia z VAT? Będzie podwyżka, ale niewielka
Podatki
Jacht w podatkowych kosztach firmy? Fiskus jest na tak
Podatki
Porozumień inwestycyjnych wciąż brak. Martwa instytucja Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu