Usługi świadczone na portalu internetowym ze stawką 23 proc.

Umożliwienie internautom korzystania z narzędzi dostępnych w ramach serwisu internetowego za wynagrodzeniem w postaci prowizji jest usługą i podlega opodatkowaniu.

Publikacja: 10.04.2017 05:00

Usługi świadczone na portalu internetowym ze stawką 23 proc.

Foto: fotolia

Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 27 lutego 2017 r. (1462.IPPP1.4512. 1094.2016.1.EK).

Spółka zamierza założyć portal internetowy, którego jednym z elementów będzie możliwość wymiany środków pieniężnych (w euro) na żetony. Z tytuły tej wymiany spółka będzie pobierać prowizję jako wskazany procent wartości wymienianych środków pieniężnych. Żetony będą miały postać wyłącznie wirtualną i będą jednostką rozrachunkową stosowaną na portalu do przeprowadzania rozliczeń z innymi użytkownikami. W ramach portalu użytkownicy będą mogli zawierać pomiędzy sobą zakłady towarzyskie. Spółka nie będzie ich stroną, lecz będzie pobierać wynagrodzenie za zawarcie zakładu w postaci prowizji od jego wartości. Po rozstrzygnięciu zakładu pula zakładu pomniejszona o pobraną przez spółkę prowizję będzie przekazywana użytkownikowi, który wygrał zakład. Użytkownik będzie miał prawo do odwrotnej wymiany posiadanych żetonów na środki pieniężne. Spółka zwróciła się do organów podatkowych z pytaniami:

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku