Usługi świadczone na portalu internetowym ze stawką 23 proc.

Umożliwienie internautom korzystania z narzędzi dostępnych w ramach serwisu internetowego za wynagrodzeniem w postaci prowizji jest usługą i podlega opodatkowaniu.

Publikacja: 10.04.2017 05:00

Usługi świadczone na portalu internetowym ze stawką 23 proc.

Foto: fotolia

Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 27 lutego 2017 r. (1462.IPPP1.4512. 1094.2016.1.EK).

Spółka zamierza założyć portal internetowy, którego jednym z elementów będzie możliwość wymiany środków pieniężnych (w euro) na żetony. Z tytuły tej wymiany spółka będzie pobierać prowizję jako wskazany procent wartości wymienianych środków pieniężnych. Żetony będą miały postać wyłącznie wirtualną i będą jednostką rozrachunkową stosowaną na portalu do przeprowadzania rozliczeń z innymi użytkownikami. W ramach portalu użytkownicy będą mogli zawierać pomiędzy sobą zakłady towarzyskie. Spółka nie będzie ich stroną, lecz będzie pobierać wynagrodzenie za zawarcie zakładu w postaci prowizji od jego wartości. Po rozstrzygnięciu zakładu pula zakładu pomniejszona o pobraną przez spółkę prowizję będzie przekazywana użytkownikowi, który wygrał zakład. Użytkownik będzie miał prawo do odwrotnej wymiany posiadanych żetonów na środki pieniężne. Spółka zwróciła się do organów podatkowych z pytaniami:

Pozostało 83% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Korzystne dla firm po powodzi rozliczenie strat i odszkodowań
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Podatki
Jest projekt w sprawie KSeF, odroczono termin dla najmniejszych firm
Podatki
NSA: Pismo od syndyka nie przyspieszy rozliczenia nieściągalnego długu w koszt
Podatki
Podatek globalny uchwalony. Czy wypłoszy inwestorów z Polski?
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Podatki
Fiskalny Wielki Brat będzie miał kolejne oko na firmy
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni