Reklama
Rozwiń

Sponsoring nie zawsze podlega VAT

Działania mające na celu uhonorowanie darczyńcy przez związek sportowy, podejmowane w zamian za przekazanie darowizny na rzecz związku, nie są opodatkowane.

Publikacja: 23.01.2017 05:00

Sponsoring nie zawsze podlega VAT

Foto: Fotorzepa, Jakub Dobrzyński

Do takiego wniosku doszła Izba Skarbowa w Poznaniu w interpretacji z 20 grudnia 2016 r. (3063-ILPP1-2.4512.155.2016.2.MR).

Do wnioskodawcy, będącego stowarzyszeniem i związkiem sportowym, działającym według przepisów m.in. FIFA, UEFA i PZPN, zgłosiły się podmioty chętne do uzyskania statusu sponsora związku. W jednym z wariantów współpracy podmioty te w zamian za wpłatę pieniężną oczekiwały od związku zobowiązania się do świadczenie usług reklamowych. W drugim z wariantów potencjalni sponsorzy nie mieli oczekiwań odnośnie do określonych świadczeń wzajemnych za przekazanie wpłaty. Zapytanie w niniejszej interpretacji dotyczyło drugiej z wymienionych sytuacji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0