Nowe rozwiązanie wyłączające moc ochronną niektórych interpretacji indywidualnych

Nowe rozwiązanie wyłączające moc ochronną niektórych interpretacji indywidualnych będzie dotyczyć niewielkiej ich grupy.

Publikacja: 29.11.2016 06:15

Adam Bartosiewicz w swoim komentarzu opublikowanym w „Rzeczpospolitej" („Konstytucja dla biznesu jak news z Radia Erewan") stwierdza, że w wyniku nowelizacji z 15 listopada kwota wolna nie została podniesiona, za to odebrano wszystkim podatnikom jakąkolwiek ochronę wynikającą z interpretacji indywidualnej. Z taką opinią nie można się zgodzić.

Poprawka, o której pisze autor, nie wyłącza mocy ochronnej wszystkich dotychczas wydanych interpretacji, lecz jedynie bardzo niewielkiej ich grupy. Ma ona charakter doprecyzowujący poprzez jednoznaczne wyłączenie mocy ochronnej interpretacji sprzed 15 lipca, obejmujących schematy agresywnego planowania podatkowego, co do których zostałaby wydana prawomocna decyzja w zw. z art. 119a ordynacji podatkowej (tzw. klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania) dotycząca korzyści podatkowej uzyskanej po 1 stycznia 2017 r. Decyzja taka będzie mogła zostać wydana tylko i wyłącznie po przeprowadzeniu postępowania podatkowego, w którym stanowisko wyrazi również niezależna Rada do spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama