Aktualizacja: 21.02.2016 17:38 Publikacja: 21.02.2016 16:10
Foto: Fotorzepa/ Adam Burakowski
– W ostatnim czasie rośnie popularność optymalizacji polegających na przekazaniu w darowiźnie znaku towarowego, jak np. logo czy marka – przyznaje Jarosław Ziobrowski, adwokat, partner w kancelarii Kurpisz i Ziobrowski. – Taka darowizna nie podlega podatkowi od spadków i darowizn ani PIT. Podstawę opodatkowania VAT według stawki 23 proc. stanowią wydatki poniesione w związku z wytworzeniem znaku towarowego. W praktyce podstawę opodatkowania określa więc sam przedsiębiorca, który np. zaprojektował logo swojej firmy.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas