Czy przedsiębiorca musi mieć dobry słuch? Odpowiedzi ze skarbówki

Wydatki na aparat słuchowy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus potwierdza to w interpretacjach.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Czy przedsiębiorca musi mieć dobry słuch? Odpowiedzi ze skarbówki

Foto: Adobe Stock

Telemarketer, doradca biznesowy, dentysta, inspektor nadzoru i brukarz. Co ich łączy? Wszyscy mają problemy ze słuchem i wszystkim skarbówka pozwoliła rozliczać w kosztach aparaty.

Zacznijmy od telemarketera, on bowiem czekał najdłużej na pozytywną interpretację. Wystąpił o nią już cztery lata temu. Tłumaczył skarbówce, że aparat słuchowy jest mu niezbędny w działalności, ponieważ w jego zawodzie cały czas trzeba się kontaktować z klientami. Czasami przeprowadza nawet kilkaset rozmów dziennie i musi wszystko bardzo dobrze słyszeć. Bez aparatu jest to niemożliwe, ma bowiem ubytek słuchu i ciężko mu zrozumieć klientów o różnych barwach i tonacjach głosu, a często nawet z problemami logopedycznymi.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Zespół Brzoski ma pierwsze propozycje deregulacyjne. „Niewiele tu nowego”
Podatki
Jak opodatkować firmę – według skali, liniowym PIT czy ryczałtem?
Podatki
Czy wydatki na dietetyka, fryzjera i stylistkę można rozliczyć w kosztach firmy?
Podatki
Rusza akcja PIT 2024. Oto wszystko, co na ten temat muszą wiedzieć przedsiębiorcy
Podatki
Czy stratę z biznesu w 2024 r. można odliczyć już przy obliczaniu zaliczki na PIT?