Wartościowy prezent od kontrahenta z PIT

Jeśli w 2014 r. przedsiębiorca otrzymał od swojego kontrahenta markowe pióro czy drogi trunek, może spodziewać się PIT-8C.

Publikacja: 18.02.2015 07:50

Wartościowy prezent od kontrahenta z PIT

Foto: materiały prasowe

Miły gest w postaci prezentu na pewno ucieszył obdarowanego. Jednak mina może mu zrzednąć, gdy dowie się, jaką wartość miał ów podarek. Otrzymany od kontrahenta bonus to bowiem nic innego jak przychód z innych źródeł, który trzeba wykazać przed fiskusem i opodatkować.

Obrazując to na przykładzie: klient w zamian za zakończony projekt wręcza nam zegarek (w 2014 r.). To znana marka, jego wartość przekracza 20 tys. zł. Klient trafił w nasz gust, więc przyjmujemy podarek i z zadowoleniem prezentujemy go na nadgarstku. W tym roku otrzymujemy PIT-8C (termin na wystawienie PIT-8C upływa z końcem lutego 2015 r.), w którym widnieje kwota naszego przychodu w wysokości 20 tys. zł. Zamiast szukać takiej sumy we wpłatach na koncie, zerknijmy na rękę. Tak, to właśnie zegarek ją zdobiący jest powodem otrzymania  PIT-8C od kontrahenta.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama