Reklama

Sportowiec może być podatnikiem VAT

Zawodnik, który wykonuje na rzecz klubu czynności marketingowe oraz udostępnia swój wizerunek, może być uznany za podmiot zobowiązany do rozliczania podatku od towarów i usług.

Publikacja: 05.12.2014 04:00

Tomasz Dziadura, starszy konsultant w dziale doradztwa podatkowego EY, w zespole podatków pośrednich

Tomasz Dziadura, starszy konsultant w dziale doradztwa podatkowego EY, w zespole podatków pośrednich

Foto: materiały prasowe

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 10 czerwca 2014 r. (ITPP1/443-364/14/DM).

Z wnioskiem o wydanie interpretacji wystąpiła osoba fizyczna – zarejestrowany przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Wnioskodawca zawarł z klubem sportowym umowę cywilnoprawną o świadczenie usług marketingowych oraz w zakresie udostępniania swojego wizerunku. Zgodnie z umową, działalność wnioskodawcy polega m.in. na uczestniczeniu w akcjach promocyjnych i reklamowych klubu, braniu udziału w konferencjach prasowych, udzielaniu wywiadów w prasie i telewizji, a także na wyrażaniu zgody na wykorzystywanie przez klub wizerunku sportowca na potrzeby akcji reklamowych i promocyjnych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama