Art. 12 ust. 3d ustawy o CIT wskazuje, że gdy usługa rozliczana jest w okresach rozliczeniowych (można uznać, że tak jest w wypadku usługi serwisowej za okres trzyletni), za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku. Interpretacja tego przepisu prowadzi do wniosku, że co do zasady przychód powstałby na koniec okresu rozliczeniowego (po trzech latach), ale należy wykazać go co najmniej raz w roku.

Niestety, przepisy nie precyzują, w jakiej części rozpoznać przychód w danym roku podatkowym oraz w którym momencie w danym roku podatkowym ująć go w rozliczeniu podatkowym. Logiczne wydaje się zastosowanie rozwiązań z prawa bilansowego i ujęcie w danym roku podatkowym tej części przychodu, która przypada proporcjonalnie na ten rok podatkowy, i rozliczenie tej kwoty w okresach miesięcznych. Z brzmienia przepisu nie wynika jednak zakaz rozliczenia tego przychodu na koniec roku podatkowego.

Pamiętajmy, że rozliczanie przychodów z usług serwisowych w okresach rozliczeniowych determinuje też moment ujęcia kosztów bezpośrednio związanych z tym przychodem, tzn. koszty te mogą być uwzględnione przy kalkulacji podatku dopiero z chwilą rozpoznania przychodu.