Aktualizacja: 01.06.2021 07:34 Publikacja: 01.06.2021 07:34
Foto: Adobe Stock
W czasie pandemii niektórzy pracodawcy inwestowali w zakup sprzętu, który miał być wypożyczany chorym pracownikom – koncentratorów tlenu i pulsoksymentrów. Wcześniej fiskus potwierdzał, że taka inwestycja może być kosztem podatkowym. Teraz zgodził się, że od zakupów można odliczyć VAT.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że wydatki te mają bezpośredni związek ze sprzedażą opodatkowaną. Jednak decydującym czynnikiem jest stan epidemii oraz fakt, że firma prowadzi działalność produkcyjną w oparciu o bardzo dużą liczbę pracowników. W tej sytuacji zakup koncentratorów tlenu oraz pulsoksymetrów ma związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT. Pracodawca odliczy więc podatek naliczony z faktur zakupu.
W świetle projektowanych zmian Ministerstwo Finansów zdecydowało się na wprowadzenie definicji trwałego związania obiektu z gruntem, która jest zdecydowanie szersza, niż cywilistyczne rozumienie tego terminu.
Pracodawca musi poinformować skarbówkę, ile zarobili jego pracownicy. Robi to na formularzu PIT-11. Czas na wysyłkę informacji do urzędu skarbowego ma do 31 stycznia. Natomiast 28 lutego jest ostatni dzień na przekazanie PIT-11 pracownikom.
Do końca marca osoby prawne, które w ubiegłym roku poniosły straty albo wykazały rentowność poniżej 2 proc., powinny zapłacić podatek zwany minimalnym. To zupełnie inna danina niż globalna, o podobnej nazwie.
Następcy prawni osoby trzeciej, np. prezesa czy członka zarząd spółki, na którą fiskus przeniósł odpowiedzialność za podatki, nie odpowiadają już za ten dług.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Od 15 lutego będzie można składać roczne deklaracje PIT za 2024 rok. Jeżeli z zeznania podatkowego wynika nadpłata, należy nam się jej zwrot. Co zrobić, by szybciej trafił na nasze konto? Można go otrzymać nawet w ciągu kilku dni.
Porozumienie zawarte przez spółkę z osobami prowadzącymi działalność nierejestrowaną wywołuje obowiązek ubezpieczeniowy.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.
Aby nieruchomości stanowiły majątek prywatny, przez cały okres posiadania ich przez podatnika nie mogą służyć działalności gospodarczej. Przy czym wydzierżawienie działek powoduje, że tracą one charakter majątku prywatnego.
Połączenie spółek z o.o. (udziałowca i spółki zależnej) będących polskimi rezydentami podatkowymi jest neutralne podatkowo.
Jeśli przedsiębiorca nie odpowiada za śmierć zatrudnionego zleceniobiorcy, ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wypłacone rodzinie odszkodowanie i zadośćuczynienie.
Czy przedsiębiorca zajmujący się doradztwem dotyczącym procedury zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów może utracić zwolnienie z VAT? Ministerstwo Finansów odpowiedziało.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas