Reklama

Radca prawny: Formalizm dot. pracy zdalnej może zniechęcić do tych rozwiązań

Rozbudowany proces wdrażania pracy zdalnej może spowodować, że przepisy nie będą zbyt często stosowane – mówi Daniel Książek, radca prawny z BKB Baran Książek Bigaj.

Publikacja: 07.04.2023 03:00

Radca prawny: Formalizm dot. pracy zdalnej może zniechęcić do tych rozwiązań

Foto: Adobe Stock

Czy nowe regulacje o pracy zdalnej mają szansę być szeroko stosowane?

A czy telepraca była sukcesem? Wydaje mi się, że nie. Podobny los może spotkać pracę zdalną, która chyba nie będzie stosowana aż tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Nadmierny formalizm i dość rozbudowany proces wdrażania nowych przepisów może skłonić strony do rezygnacji z ich wprowadzenia i korzystania z tzw. nieuregulowanego home office. Już same porozumienia czy też regulaminy pracy zdalnej nakładają na pracodawcę relatywnie dużo obowiązków. Tymczasem ustawodawca ograniczył się do ogólnych haseł, co ma być częścią tych dokumentów, a szczegóły – nie takie proste w zdefiniowaniu – przerzucił na pracodawcę. A przecież musimy pamiętać, że nie każda firma ma łatwy dostęp do obsługi prawnej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Reforma PIP. Biznes obawia się zwiększenia szarej strefy w zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo pracy
Nowa „broń" w rękach inspektorów pracy. Rzecznik przedsiębiorców ostrzega
Prawo pracy
Rząd chce powołać rzecznika praw pracownika. Kosztowne mnożenie bytów?
Prawo pracy
Branże kluczowe dla gospodarki zagrożone przez projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo pracy
Zmiany w prawie zaburzą konkurencję. Chodzi o kontrole firm
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama