Aktualizacja: 27.06.2023 11:09 Publikacja: 27.06.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z przepisami powinny, ale nie muszą być stosowane rozwiązania techniczne mające zmniejszyć temperaturę w miejscu pracy. Jakie zatem obowiązki spoczywają na pracodawcy, gdy klimatyzacja się zepsuje? Czy w trakcie naprawy pracownicy powinni iść do domu, czy jednak czekać, nawet jeśli warunki są szczególnie uciążliwe?
Przepisy kodeksu pracy oraz o bezpieczeństwie i higienie pracy nie regulują maksymalnej wysokości temperatury. Mówią jedynie, że pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom dostęp do wody pitnej. Wiadomo także, że gdy temperatura spadnie do 17 stopni Celsjusza, są to już nieodpowiednie warunki i pracownik może odmówić świadczenia pracy. Nie ma natomiast odpowiednich przepisów o maksymalnej temperaturze. Klimatyzacja sprzyja świadczeniu pracy, ale w razie awarii i temperatury powodującej dyskomfort pracownik nie ma prawa odmówić wykonywania swoich obowiązków. Oczywiście, konkretne zapisy mogą zostać ujęte w regulaminie wewnętrznym. Pozostaje to jednak decyzja pracodawcy, czy pracownicy pójdą wcześniej do domu.
Pracodawcy potrzebują osób dojrzałych i seniorów w swoich firmach. Cały czas występuje jednak wiele czynników, k...
Projektowane przepisy dotyczące mobbingu, zdaniem pracodawców, generują nowe pytania i problemy z właściwym rozu...
Nie będzie podwyżki sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika. To efekt czwartkowego głosowania w Sejmi...
Podwyższenie sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika, które posłowie dopisali „wrzutką”, nie zyskało...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Tryb procedowania nad podwyższeniem sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika jest niezgodny z ustawą z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas