Aktualizacja: 27.06.2023 11:09 Publikacja: 27.06.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z przepisami powinny, ale nie muszą być stosowane rozwiązania techniczne mające zmniejszyć temperaturę w miejscu pracy. Jakie zatem obowiązki spoczywają na pracodawcy, gdy klimatyzacja się zepsuje? Czy w trakcie naprawy pracownicy powinni iść do domu, czy jednak czekać, nawet jeśli warunki są szczególnie uciążliwe?
Przepisy kodeksu pracy oraz o bezpieczeństwie i higienie pracy nie regulują maksymalnej wysokości temperatury. Mówią jedynie, że pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom dostęp do wody pitnej. Wiadomo także, że gdy temperatura spadnie do 17 stopni Celsjusza, są to już nieodpowiednie warunki i pracownik może odmówić świadczenia pracy. Nie ma natomiast odpowiednich przepisów o maksymalnej temperaturze. Klimatyzacja sprzyja świadczeniu pracy, ale w razie awarii i temperatury powodującej dyskomfort pracownik nie ma prawa odmówić wykonywania swoich obowiązków. Oczywiście, konkretne zapisy mogą zostać ujęte w regulaminie wewnętrznym. Pozostaje to jednak decyzja pracodawcy, czy pracownicy pójdą wcześniej do domu.
„Zapisanie” zleceniobiorcy do PPK może nastąpić tylko wtedy, gdy z tytułu tego zlecenia podlega on obowiązkowo u...
Prawo nie przewiduje możliwości weryfikowania w uczelni wykształcenia osoby, biorącej udział w procesie rekrutac...
Przepisy regulujące kwestie upałów w firmach wejdą w życie najwcześniej w styczniu 2027 roku. Tak wynika z najno...
Zdaniem ekspertów niezrozumiałe jest ograniczenie udziału w pilotażu do podmiotów, które prowadziły działalność...
SN może zakończyć spór o to, czy osoby pracujące w podmiotach medycznych można było zwolnić za odmowę zaszczepie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas