Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Pracownicy nie muszą odbierać telefonów od szefa po godzinach.

Aktualizacja: 14.01.2017 14:18 Publikacja: 14.01.2017 11:35

Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Foto: 123RF

Od nowego roku francuski pracownik nie ma obowiązku odczytywać ani odpowiadać na służbowe wiadomości, których nie otrzymał w godzinach pracy. Nowe prawo dotyczy firm, które zatrudniają powyżej 50 osób.

Za brak reakcji na mail czy telefon poza godzinami pracy pracownik nie może ponieść żadnych konsekwencji. Pracodawcy, wysyłając wiadomości po godzinach, wykorzystywali swoich pracowników, powodując u nich dodatkowy stres i wypalenie zawodowe. Dlatego wprowadzono zmianę prawa.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama