Reklama
Rozwiń

Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Pracownicy nie muszą odbierać telefonów od szefa po godzinach.

Aktualizacja: 14.01.2017 14:18 Publikacja: 14.01.2017 11:35

Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Foto: 123RF

Od nowego roku francuski pracownik nie ma obowiązku odczytywać ani odpowiadać na służbowe wiadomości, których nie otrzymał w godzinach pracy. Nowe prawo dotyczy firm, które zatrudniają powyżej 50 osób.

Za brak reakcji na mail czy telefon poza godzinami pracy pracownik nie może ponieść żadnych konsekwencji. Pracodawcy, wysyłając wiadomości po godzinach, wykorzystywali swoich pracowników, powodując u nich dodatkowy stres i wypalenie zawodowe. Dlatego wprowadzono zmianę prawa.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego