Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Pracownicy nie muszą odbierać telefonów od szefa po godzinach.

Aktualizacja: 14.01.2017 14:18 Publikacja: 14.01.2017 11:35

Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Foto: 123RF

Od nowego roku francuski pracownik nie ma obowiązku odczytywać ani odpowiadać na służbowe wiadomości, których nie otrzymał w godzinach pracy. Nowe prawo dotyczy firm, które zatrudniają powyżej 50 osób.

Za brak reakcji na mail czy telefon poza godzinami pracy pracownik nie może ponieść żadnych konsekwencji. Pracodawcy, wysyłając wiadomości po godzinach, wykorzystywali swoich pracowników, powodując u nich dodatkowy stres i wypalenie zawodowe. Dlatego wprowadzono zmianę prawa.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku