Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Pracownicy nie muszą odbierać telefonów od szefa po godzinach.

Aktualizacja: 14.01.2017 14:18 Publikacja: 14.01.2017 11:35

Służbowych e-maili nie trzeba odbierać po pracy

Foto: 123RF

Od nowego roku francuski pracownik nie ma obowiązku odczytywać ani odpowiadać na służbowe wiadomości, których nie otrzymał w godzinach pracy. Nowe prawo dotyczy firm, które zatrudniają powyżej 50 osób.

Za brak reakcji na mail czy telefon poza godzinami pracy pracownik nie może ponieść żadnych konsekwencji. Pracodawcy, wysyłając wiadomości po godzinach, wykorzystywali swoich pracowników, powodując u nich dodatkowy stres i wypalenie zawodowe. Dlatego wprowadzono zmianę prawa.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń