Aktualizacja: 25.02.2016 13:30 Publikacja: 25.02.2016 13:19
Foto: 123RF
W 2009 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) z wnioskiem o rejestrację wspólnotowego znaku towarowego obuwia (poniżej, po lewej stronie). Rejestracji sprzeciwił się koncern Adidas, przedstawiając swój znak (po prawej stronie).
Ponieważ OHIM odrzucił sprzeciw, Adidas wystąpił w 2014 do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji OHIM. Sąd, wyrokiem maja 2015 r.1, uwzględnił skargę adidasa orzekając, że OHIM niesłusznie stwierdził brak wizualnego podobieństwa między dwoma znakami, podczas gdy wrażenie całości, jakie wywołują te dwa znaki towarowe było do pewnego stopnia podobne z uwagi na elementy ewidentnie wspólne dla obu tych znaków (czyli istnienie równoległych ukośnych pasków o tej samej szerokości w równej odległości od siebie, tworzących kontrast z podstawową barwą obuwia umieszczonych na bocznej stronie buta).
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas