Reklama

Przestój: przez czas awarii pracownik wykona inne zadania

Skierowanie do innej pracy nie ma nic wspólnego z przestojem i powierzeniem w tym czasie odmiennych obowiązków. To drugie może trwać znacznie dłużej niż trzy miesiące w roku.

Publikacja: 14.01.2016 02:00

Przestój: przez czas awarii pracownik wykona inne zadania

Foto: 123RF

Przestój to okoliczność blokująca świadczenie umówionej pracy. Nie oznacza to jednak, że etatowiec w tym czasie nie może wykonywać innej pracy – tzw. odpowiedniej, za którą otrzyma wynagrodzenie przewidziane dla tymczasowo powierzonych obowiązków.

Nie zawsze procesy pracy przebiegają w sposób niezakłócony. Zdarzają się takie sytuacje, gdy mimo szczerych chęci i gotowości do pracy podwładny nie może wykonywać umówionych obowiązków. Takie przemijające przeszkody w realizacji pracy określa się jako przestój. Przepisy nie definiują tego pojęcia. Przyjmuje się, że jest to nieplanowana przerwa w świadczeniu pracy, wywołana obiektywnym brakiem możliwości wykonywania zadań służbowych z powodów technicznych lub organizacyjnych. Reguluje to art. 81 kodeksu pracy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama