Sklep internetowy nie może straszyć klienta karą za niestaranne opakowanie przy zwrocie towaru

Sklep internetowy nie może utrudniać klientowi zwrotu towaru, zastrzegając w regulaminie opłaty za zniszczenie, gdy został niestarannie zapakowany, naliczane procentowo do skali strat.

Aktualizacja: 07.11.2015 12:38 Publikacja: 07.11.2015 01:00

Sklep internetowy nie może straszyć klienta karą za niestaranne opakowanie przy zwrocie towaru

Foto: www.sxc.hu

Takie opłaty wprowadziła w regulaminie sklepu Agnieszka C. prowadząca działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży rajstop za pośrednictwem strony internetowej. Kilka osób złożyło przeciwko niej pozwy. Sąd połączył sprawy i rozpoznał je wspólnie, bo wszyscy domagali się tego samego: uznania za niedozwolone i zakazania wykorzystywania w obrocie z konsumentami jednego z postanowień regulaminu sklepu Agnieszki C. o następującej treści:

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku