Dla sprawnego rozwoju gospodarczego ważne jest prawidłowe funkcjonowanie obrotu oraz spółek prawa handlowego. Wyeliminowanie z rynku nieuczciwych kontrahentów możliwe jest jedynie wówczas, gdy spółki funkcjonują transparentnie. Za brak przejrzystej polityki informacyjnej członkom zarządów spółek grożą surowe grzywny.
Jednym z podstawowych obowiązków członków zarządu spółki jest złożenie do sądu rejestrowego listy wspólników. Zgodnie z art. 166 kodeksu spółek handlowych członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością mają obowiązek zgłosić spółkę do sądu rejestrowego. Do zgłoszenia tego należy dołączyć: umowę spółki, oświadczenie wszystkich członków zarządu, że wkłady zostały wniesione w całości przez wszystkich wspólników, a także dowód ustanowienia członków organów spółki z wyszczególnieniem składu osobowego – jeżeli o powołaniu członków organów spółki nie stanowi akt notarialny zawierający umowę spółki. Jednocześnie ze zgłoszeniem spółki należy złożyć podpisaną przez wszystkich członków zarządu listę wspólników (art. 167 § 2 k.s.h.). Lista ta powinna zawierać nazwiska i imiona lub firmy i nazwy wspólników, a także liczbę i wartość nominalną udziałów każdego z nich.