Fundusze europejskie dla śląskich firm na innowacje

Od 100 tys. do 2 mln zł dotacji ma pomóc firmom w zakupie nowoczesnych maszyn, urządzeń i aparatury, dzięki którym możliwe będzie rozpoczęcie produkcji nowych lub znacząco lepszych produktów albo świadczenie dodatkowych usług.

Publikacja: 29.04.2015 02:00

Do przedsiębiorców z województwa śląskiego, czyli mających tu siedzibę, oraz firm spoza regionu, ale planujących w nim inwestycje, skierowana jest m.in. tzw. trzecia oś programu regionalnego. Dzięki niej przedsiębiorcy stawiający na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań poprawiających konkurencyjność ich oferty będą mogli liczyć na bezzwrotne dotacje i inne formy wsparcia finansowego. Przykładowo do małych i średnich firm skierowane jest tzw. działanie 3.2 „Innowacje w MS". Przewidziane jest w nim wsparcie na wprowadzanie nowych lub ulepszonych rozwiązań w odniesieniu do produktu (towaru lub usługi) lub procesu, z możliwością zastosowania innowacji nietechnologicznych (np. organizacyjnych, marketingowych), jako wspomagających realizację i osiągnięcie celów projektu. W praktyce unijne i państwowe środki przypisane do tego działania mają wspierać rozwój (rozbudowę) przedsiębiorstw, w szczególności poprzez ich inwestycje w nowoczesne maszyny i urządzenia oraz sprzęt produkcyjny, których celem powinno być wprowadzenie na rynek nowych lub ulepszonych produktów albo usług.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku