Firmy Rodzinne 2 to druga wspólna inicjatywa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych mająca na celu podniesienie konkurencyjności rynkowej firm rodzinnych – specyficznych organizmów ekonomicznych, w których przeplatają się systemy tego co prywatne z tym co biznesowe. Do drugiej odsłony projektu wsparcia firm rodzinnych dołączyli dwaj partnerzy: poznańska Concordia Design i Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.

Opracowany specjalnie dla biznesów rodzinnych sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorców projekt FR2 składa się z następujących elementów:

- szkolenie i doradztwo dla przedsiębiorców (kadra menedżerska firm rodzinnych i pracownicy),

- warsztaty dla liderów środowiska firm rodzinnych,

- spotkania mentoringowe,

- portal informacyjno-społecznościowy firm rodzinnych,

- Magazyn Firm Rodzinnych „Relacje",

- kampania społeczna „Firma rodzinna to marka".

W styczniu 2015 zaczęła się rekrutacja do dodatkowej, VII edycji szkoleń dla przedsiębiorców. Ta ostatnia już edycja rozpoczyna się 26 marca 2015 roku w Warszawie. Jednak zapisy jeszcze cały czas trwają. Dzięki udziałowi w programie można zdobyć lub udoskonalić umiejętności w następujących obszarach tematycznych:

- strategia rozwoju firmy a interesy rodziny,

- efektywne zarządzanie, delegowanie zadań w firmie rodzinnej,

- definiowanie wartości rodzinnych i firmowych,

- budowa marki i strategii w firmie rodzinnej,

- systemy wynagrodzeń w firmie rodzinnej,

- równowaga życiowa, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem,

- komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w rodzinie i firmie,

- planowanie procesu sukcesji (prawo, psychologia, strategia),

- dialog międzypokoleniowy.

Formularz rekrutacyjny, regulamin naboru oraz więcej informacji o całym projekcie można znaleźć na stronie www.firmyrodzinne.eu.