Aktualizacja: 29.01.2015 07:26 Publikacja: 29.01.2015 07:26
Ta nierówność stron wynika wprost z ustawy. W świetle prawa zamówień publicznych treść oferty musi być podporządkowana specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający też decyduje o istotnych postanowieniach umowy, która zostanie zawarta z wybranym w przetargu wykonawcą.
Z drugiej strony opis przedmiotu zamówienia nie może być przez zamawiającego formułowany zupełnie dowolnie. Powinien uwzględniać jego obiektywne potrzeby. Pełna dowolność kształtowania opisu przedmiotu zamówienia uwzględniającego subiektywne preferencje zamawiającego mogłaby bowiem prowadzić do ograniczenia konkurencji i nierównego traktowania wykonawców.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas