Powtarzająca się promocja może wprowadzać konsumentów w błąd

Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 48 godzi – to przykład hasła zachęcającego do zakupów w sklepie internetowym. W rzeczywistości takie finansowe udogodnienie było wielokrotnie powtarzane, a tym samym konsument mógł skorzystać z darmowej dostawy przez miesiąc, a nie przez godziny.

Publikacja: 02.12.2014 06:10

Powtarzająca się promocja może wprowadzać konsumentów w błąd

Foto: www.sxc.hu

Informacja o tym, że po dokonaniu zakupów za określoną kwotę, przedsiębiorca nieodpłatnie dostarczy zamówiony produkt, może być kusząca dla klientów. Wiedza o tym, że taka promocja trwa tylko przez 48 godzin może wpływać na zachowanie konsumenta i skłaniać go do podjęcia szybkiej decyzji o zawarciu transakcji. Hasło o treści „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 48 godzin" wyraźnie sugeruje, że promocja będzie obowiązywać jedynie przez ograniczony, krótki czas. Konsument ma prawo odnieść wrażenie, że taka korzystna oferta szybko się nie powtórzy. Automatyczne odnawianie takiej promocji, czyli sytuacja, gdy po zakończeniu jednej, natychmiast rozpoczyna się kolejna, a w sumie darmowa dostawa obowiązuje nawet przez miesiąc, wypacza jej sens. A co więcej wprowadza w błąd konsumentów i narusza ich zbiorowe interesy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025