Grupa ABG zaskarżyła decyzję Urzędu Patentowego z 2013 r., który uznał sprzeciw do rejestracji podobnego do już chronionego znaku Basic. Wniosła o unieważnienie w części prawa ochronnego na znak towarowy słowno-graficzny Basic i oddalenie sprzeciwu firmy Kermi GmbH, która także używała znaku.
Sprzeciw do rejestracji podobnego do już chronionego znaku wniósł Krzysztof Święcicki, pełnomocnik firmy Kermi. Podobnie jak sąd uważa on, że sporny znak jest łudząco podobny do międzynarodowego znaku towarowego Basic, na który firma posiada już prawo ochronne. Ponadto ten sam znak służy do oznaczania podobnych towarów, czyli armatury łazienkowej i systemów grzewczych instalowanych w łazienkach.
W odpowiedzi na sprzeciw Grupa ABG uznała, że słowo „basic" jest bardzo popularne i rozpoznawalne ze względu na powszechną znajomość języka angielskiego, z którego pochodzi. W języku polskim oznacza: podstawowy, gruntowny. W związku z tym jego umieszczenie na produkcie ma charakter jedynie informacyjny. Pełnomocnik firmy Bartłomiej Tomaszewski dodał także, że systemy grzewcze Grupy ABG są kupowane jedynie przez specjalistów.
Ani Urząd Patentowy, ani WSA w Warszawie (sygnatura akt: VI SA/Wa 2533/13) nie zgodziły się z jego argumentami. Grzejniki do łazienek mogą bowiem kupować wszyscy zainteresowani remontem.
Stwierdził także, że używanie takich samych nazw dla podobnych towarów stwarza zbyt duże ryzyko pomyłki dla klientów.