RODO: zmiany dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm

Nowe przepisy wdrażające RODO w aż 162 ustawach doprecyzowały, a niekiedy dodały nowe wymogi związane z ochroną danych osobowych. Dla przedsiębiorców oznacza to przede wszystkim konieczność zastosowania wysokich standardów przy odbieraniu zgód marketingowych, a dla mikroprzedsiębiorców – częściową możliwość uniknięcia aktywnego spełniania obowiązku informacyjnego.

Publikacja: 27.06.2019 16:02

RODO: zmiany dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm

Foto: Adobe Stock

Wyższe standardy

W ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną (uśude) występują dwa rodzaje zgód – zgoda na przesyłanie informacji handlowej (art. 10 ust. 2 uśude) oraz zgoda na przetwarzanie innych danych niż niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną, dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę (art. 18 ust. 4 uśude). W tym drugim przypadku usługodawca musi teraz wyraźnie wskazać, jakie dane nie są niezbędne do świadczenia przez niego usług (art. 18 ust. 3 RODO).

Pozostało 85% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni