Znak towarowy w procesie restrukturyzacji firm rodzinnych

Znak towarowy jest istotnym składnikiem majątkowym używanym w przedsiębiorstwie, a jego wartość może być znaczna. To powoduje, że powinien być uwzględniony w procesach restrukturyzacyjnych przedsiębiorstw – między innymi firm rodzinnych. Jak można najlepiej zabezpieczyć i wykorzystać logo w restrukturyzacji?

Publikacja: 07.06.2019 07:00

Znak towarowy w procesie restrukturyzacji firm rodzinnych

Foto: Fotolia.com

Znakiem towarowym, może być wyraz, łącznie z nazwiskiem, rysunek, litera, cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także dźwięk. Jest to również znak usługowy, czyli służący do odróżnienia usług jednego przedsiębiorstwa od drugiego, który można przedstawić w sposób graficzny. Potocznie, jak wskazuje Wikipedia, na znak towarowy mówi się „znak handlowy", „znak firmowy", „firmowa nazwa" lub „logo".

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10