Aktualizacja: 07.06.2019 07:00 Publikacja: 07.06.2019 07:00
Foto: Fotolia.com
Znakiem towarowym, może być wyraz, łącznie z nazwiskiem, rysunek, litera, cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także dźwięk. Jest to również znak usługowy, czyli służący do odróżnienia usług jednego przedsiębiorstwa od drugiego, który można przedstawić w sposób graficzny. Potocznie, jak wskazuje Wikipedia, na znak towarowy mówi się „znak handlowy", „znak firmowy", „firmowa nazwa" lub „logo".
Mijający rok przyniósł kilka ciekawych ustaw i kilka szkodliwych z punktu widzenia przedsiębiorców. Wciąż brak jest zdecydowanych reform probiznesowych – wynika z raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Autorzy „Rzeczpospolitej” zdominowali podium XII edycji konkursu Urzędu Patentowego na informację medialną o tematyce własności intelektualnej, w tym przemysłowej.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
EUDR obejmuje siedem odnośnych towarów, których produkcja, w ocenie ustawodawcy unijnego, w największym stopniu przyczynia się do wylesiania i degradacji lasów - soję, kawę, kakao, bydło, palmę olejową, drewno i kauczuk.
Polska znalazła się wśród czterech państw, które Komisja Europejska pozwała do Trybunału Sprawiedliwości w związku z niewdrożeniem drugiego filaru globalnej reformy podatkowej.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Znaki towarowe odgrywają istotną rolę w gospodarce, upraszczając komunikację. Informują potencjalnych nabywców produktu o jego producencie. Są także efektywnym i zaawansowanym narzędziem marketingowym.
Firma przedsiębiorcy powinna odróżniać się od firmy innego podmiotu. Naruszenie prawa do firmy osoby trzeciej wiąże się z poważnymi konsekwencjami, zarówno dla sprawcy, jak i dla poszkodowanego, który może dochodzić swoich praw na różnych płaszczyznach.
Urząd Patentowy zorganizował I edycję konkursu na znak towarowy roku, mającego na celu wyróżnienie najciekawszych i najbardziej innowacyjnych znaków towarowych zgłoszonych do ochrony w Urzędzie Patentowym RP w 2023 r. Do finału trafiły projekty wybrane spośród ponad 12 tysięcy zgłoszeń.
Znaki towarowe sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami nie mogą być rejestrowane – wynika z przepisów zarówno unijnych, jak i polskich. Problem był jednak ze zdefiniowaniem tych pojęć. Dokument Wspólnej Praktyki CP14 je wyjaśnia.
Marka, logo, znak towarowy, nowy wzór produktu i nowa funkcjonalność – to wszystko może przesądzać o sukcesie i przewadze firmy. Ochrona własności przemysłowej może też być źródłem niepotrzebnych problemów i sporów.
Znamy laureatów konkursu „Młody wynalazca. W poszukiwaniu polskiego Sama Altmana” organizowanego przez „Rzeczpospolitą” wraz z Urzędem Patentowym RP. Pierwszym zwycięzcą został Maciej Ślot.
Rejestracja znaku towarowego wydaje się prostym procesem, jednak w praktyce przedsiębiorcy często popełniają błędy, które mogą kosztować ich czas i pieniądze.
Atrakcyjny design daje producentom znaczącą przewagę konkurencyjną i zwiększa wartość produktu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas