- Co powinno znaleźć się w pkt 20 protokołu druku ZP-PN. W rozporządzeniu o protokole jest definicja „protokołu” (w § 1 ust. 2), ale i sama ustawa prawo zamówień publicznych definiuje to pojęcie w art. 96.

Czy zatem załącznikami do protokołu są tylko te dokumenty, które wynikają z samej treści druku ZP-PN (np. dokument powołujący komisję przetargową, dowód zamieszczenia ogłoszenia w biuletynie) czy też wskazane w art. 96 ust. 2 prawa zamówień publicznych (np. specyfikacja, pytania do specyfikacji i odpowiedzi, wezwania do uzupełnie-nia dokumentów itp.)

– pyta czytelnik.

Obowiązujące od 11 grudnia 2010 r. rozporządzenie prezesa Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (DzU z 2010 r. nr 223, poz. 1458) zmieniło zasady dokumentowania przetargów i wprowadziło nowe wzory protokołów.

Ten, o którym pisze czytelnik, to nowy wzór protokołu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego (załącznik nr 1 do rozporządzenia). W pkt 20 nakazuje wymienić załączniki do protokołu.

O odpowiedź na pytanie czytelnika poprosiliśmy Rafała Jędrzejewskiego, dyrektora Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.

– W pkt 20 druku ZP-PN zamawiający powinien wymienić wszystkie dokumenty związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, jego przygotowaniem oraz zawarciem umowy o zamówienie publiczne – otrzymaliśmy odpowiedź.

„Stanowisko to znajduje uzasadnienie w świetle przepisu art. 96 ust. 2 pzp., który zawiera otwarty katalog załączników do protokołu, wymieniając wśród nich m.in. inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz paragrafu 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie protokołu, stosownie do którego protokół ten zawiera także informacje dotyczące czynności poprzedzających wszczęcie oraz wykonywanych po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

W związku z powyższym, załącznikami do protokołu postępowania są wszystkie dokumenty związane z przebiegiem tego postępowania, od momentu rozpoczęcia jego przygotowania przez zamawiającego do momentu zawarcia umowy o zamówienie publiczne, zarówno:

- przywołane w treści wzoru protokołu (dotyczące m.in. szacowania wartości zamówienia, publikacji ogłoszenia, powołania komisji przetargowej),

- wymienione przykładowo w art. 96 ust. 2 (m.in. oferty, opinie biegłych, umowa),

- jak również inne nie wymienione wprost w ww. przepisie (tj. specyfikacja istotnych warunków zamówienia, zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej, zawiadomienie o terminie zawarcia umowy itp.).

W praktyce w omawianej części wzoru protokołu, zamawiający powinien wymienić wszystkie dokumenty zebrane w prowadzonej przez niego »dokumentacji« postępowania w sprawie udzielenia konkretnego zamówienia publicznego.

Rozwiązanie to może służyć zorientowaniu się co do kompletności dokumentacji danego postępowania oraz szybkiemu odnalezieniu przez zainteresowane osoby potrzebnych dokumentów związanych z określonym postępowaniem” – wyjaśnia w przesłanym „Rz” komentarzu Rafał Jędrzejewski.

Czytaj więcej w serwisach:

DOBRA FIRMA » Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków

SAMORZĄD » Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków