To dlatego, że są liczone od ubiegłorocznego minimalnego wynagrodzenia za pracę.
To skutek art. 7 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=496DE1740CE30B5786813D0278DEF4A6?id=335524]ustawy z 19 listopada 2009 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją wydatków budżetowych (DzU nr 219, poz. 1706[/link], dalej ustawa nowelizująca).
Znowelizował on [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7E24DD1C373511083A2CF3E0985D48A3?id=257066]ustawę z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2008 r. nr 14, poz. 92 ze zm.[/link], dalej ustawa o rehabilitacji).
[srodtytul]Podstawą jest 1276 zł[/srodtytul]
To, że w 2010 r. minimalna pensja wynosi 1317 zł, nie wpływa na wysokość [link=http://www.rp.pl/galeria/6,2,421843.html]tegorocznych kwot maksymalnego dofinansowania[/link] wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników.
Zniknął bowiem art. 2 pkt 1 ustawy o rehabilitacji w wersji, która przewidywała, że dofinansowanie nalicza się od kwoty minimalnego obowiązującego w styczniu danego roku. Teraz stanowi on, że od 2010 r. podstawą jest minimalne wynagrodzenie obowiązujące w grudniu poprzedniego roku.
Dlatego maksymalne dofinansowania w 2010 r. są naliczane od 1276 zł, bo takie było minimum ustawowe za pracę w grudniu 2009 r.
[b] Zobacz [link=http://www.rp.pl/galeria/6,2,421843.html]maksymalne kwoty miesięcznego dofinansowania wynagrodzeń w 2010 r.[/link][/b]
[srodtytul]Różna wysokość [/srodtytul]
W tym roku nadal obowiązuje różnicowanie wielkości pomocy publicznej dla zakładów pracy chronionej (zpch) i pracodawców z rynku otwartego (tzw. OR). Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych zatrudnionych u pracodawców z OR wynosi 70 lub 90 proc. (dla osób ze szczególnymi schorzeniami) dofinansowania należnego zakładom pracy chronionej.
Natomiast zpch w 2010 r. otrzymają dofinansowania na ubiegłorocznym poziomie, czyli:
- 160 proc. najniższego wynagrodzenia u osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności,
- 140 proc. najniższego wynagrodzenia u osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności,
- 60 proc. najniższego wynagrodzenia u osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności.
Przysługuje im także zwiększenie tych kwot o 40 proc. najniższego wynagrodzenia dla niepełnosprawnych ze stwierdzoną chorobą psychiczną, upośledzeniem umysłowym lub epilepsją oraz niewidomych.
[ramka][b]Przykład[/b]
Na pracownika z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (bez schorzeń specjalnych), zatrudnionego u pracodawcy z OR, maksymalne miesięczne dofinansowanie w 2010 r. wynosi 1250,48 zł, tj. (1276 zł x 140 proc.) x 70 proc., a u pracownika z umiarkowaną niepełnosprawnością zatrudnionego w zpch będzie to 1786,40 zł (1276 zł x 140 proc.).[/ramka]
Po 1 stycznia 2010 r. wysokość miesięcznego dofinansowania wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników zależy od:
- stopnia niepełnosprawności, jakim legitymuje się pracownik, oraz posiadania (lub nieposiadania) schorzeń specjalnych,
- wysokości wynagrodzenia, jakie uzyskuje (im wyższa pensja, tym wyższe koszty płacy, a tym samym większe dofinansowanie),
- statusu pracodawcy, czyli czy jest to zpch, czy otwarty rynek,
- wymiaru czasu pracy pracownika, czyli zatrudnienia na cały etat lub na część etatu.
Pamiętać jednak należy o tym, że gdy niepełnosprawnego zatrudnia więcej niż jeden pracodawca w wymiarze nieprzekraczającym ogółem pełnego wymiaru etatu, miesięczne dofinansowanie przyznaje się tym, u których jest on zatrudniony w wysokości proporcjonalnej do wymiaru jego etatu.
[srodtytul]Trzy stopnie[/srodtytul]
Art. 3 ustawy o rehabilitacji ustala trzy stopnie niepełnosprawności, czyli znaczny, umiarkowany, lekki. W rozumieniu tej ustawy niepełnosprawnym jest osoba, której niepełnosprawność potwierdza orzeczenie o:
- zakwalifikowaniu do jednego z trzech stopni niepełnosprawności lub
- całkowitej albo częściowej niezdolności do pracy na podstawie odrębnych przepisów lub
- niepełnosprawności, wydane przed ukończeniem 16 roku życia.
Od 1 stycznia 1998 r. podstawą do uznania osoby za niepełnosprawną według ustawy o rehabilitacji jest wyłącznie orzeczenie wydane przez powiatowy lub wojewódzki zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności albo orzeczenie lekarza orzecznika ZUS. Orzeczenia innych organów (np. KRUS, wojskowych komisji lekarskich lub komisji lekarskich MSWiA) wydane po 31 grudnia 1997 r. nie mają takiej mocy.
[srodtytul]Bez opinii PIP[/srodtytul]
Zaliczenie do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności osoby z I lub II grupą inwalidzką, tj. stopniem znacznym lub umiarkowanym, nie wyklucza zatrudnienia jej u pracodawcy, który nie zapewnia warunków pracy chronionej.
Ale musi uzyskać pozytywną opinię Państwowej Inspekcji Pracy o przystosowaniu przez pracodawcę stanowiska do potrzeb osoby niepełnosprawnej lub zatrudnieniu w formie telepracy. Opinia nie jest potrzebna przy przyjęciu osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności na OR. 8 stycznia 2010 r.
Sejm przyjął nowelizację ustawy o rehabilitacji dotyczącą uzyskiwania opinii PIP przez pracodawców z otwartego rynku (trafiła ona do Senatu). Zgodnie z nią pracodawcy z OR nie będą musieli uzyskiwać opinii PIP przed zatrudnieniem osoby z niepełnosprawnością znaczną i umiarkowaną.
Od 1 stycznia 2010 r., zgodnie z § 15 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=BC942FE1C6E71325751373167D173FDE?id=336375]rozporządzenia ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej z 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (DzU nr 139, poz. 1328, oraz z 2009 r. nr 224, poz. 1803)[/link], niepełnosprawny mający orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności wydane na czas określony może wystąpić o ponowne ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności jeszcze przed upływem ważności tego dokumentu, ale nie wcześniej niż 30 dni przed końcową datą pierwszego dokumentu.
Natomiast gdyby pracownikowi zmienił się stan zdrowia, niepełnosprawny z orzeczeniem może wystąpić o wydanie nowego, uwzględniającego zmianę, w każdym czasie.
[ramka][b]Przykład[/b]
Pracownik ma orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez powiatowy zespół orzekający i orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o częściowej niezdolności do pracy (obecnie lekki stopień niepełnosprawności).
Pracodawca powinien zaliczyć go do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności zarówno przy uzyskiwaniu pomocy publicznej, jak i w sferze stosunku pracy.[/ramka]
[srodtytul]Schorzenia specjalne[/srodtytul]
Aby prawidłowo wskazać uprawnienia pracodawcy wynikające z zatrudnienia niepełnosprawnych, trzeba też określić tzw. specjalne schorzenia. Z nimi ustawodawca związał dodatkowe przywileje co do uzyskiwania dofinansowań wynagrodzeń tych osób.
Przysługują one zatrudniającemu chorych psychicznie, upośledzonych umysłowo, epileptyków bądź niewidomych.
Te schorzenia mogą być potwierdzone orzeczeniem o niepełnosprawności wydanym przez powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności lub stwierdzone zaświadczeniem od lekarza specjalisty (np. lekarza psychiatrę bądź okulistę).
Tylko kody 01-U, 02-P, 04-O, 06-E, czyli tzw. schorzenia specjalne (szczególne), uprawniają do zwiększonego dofinansowania na podstawie art. 26a ustawy o rehabilitacji.
[ramka][b]Definicja kosztów płacy [/b]
Zgodnie z art. 2 pkt 4a ustawy o rehabilitacji koszty płacy oznaczają wynagrodzenie brutto oraz finansowane przez pracodawcę obowiązkowe składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe naliczone od tego wynagrodzenia i obowiązkowe składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
W 2010 r. miesięczne dofinansowanie nie może przekroczyć 90 proc. faktycznie poniesionych miesięcznych kosztów płacy, a u pracodawcy wykonującego działalność gospodarczą, w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, 75 proc. tych kosztów.
Zgodnie z wyjaśnieniem MPiPS za wynagrodzenie brutto uznajemy kwoty wypłacane pracownikowi, które mają charakter wynagrodzenia, a nie np. zasiłku, deputatu czy ekwiwalentu.
Chodzi tu o wynagrodzenie osiągane, a do niego wchodzą np. za czas pracy, choroby, godziny nadliczbowe, za okres wypowiedzenia, dodatki funkcyjne i premie. Stąd nie mieszczą się w tym pojęciu ekwiwalenty, dodatki świadczeniowe, zasiłki, odszkodowania, zapomogi i odprawy. [/ramka]
[srodtytul]NIE WSZYSCY PRACODAWCY SKORZYSTAJĄ Z PIENIĘDZY[/srodtytul]
[b]W tym roku nie zmieniły się reguły uzyskiwania wsparcia na niepełnosprawnych pracowników. Nadal, aby się o nie ubiegać, zakład musi spełnić określone warunki[/b]
W 2010 r. dofinansowanie wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników przysługuje pracodawcy:
- zatrudniającemu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy mniej niż 25 pracowników,
- zatrudniającemu co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i osiągającemu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6 proc., zwanych pracodawcami z OR,
- mającemu status zakładu pracy chronionej.
Pomocy ze środków PFRON nie można udzielić lub wypłacić pracodawcy wykonującemu działalność gospodarczą:
- znajdującemu się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w prawie Unii Europejskiej dotyczącym udzielania pomocy publicznej,
- na którym ciąży obowiązek zwrotu pomocy, wynikający z wcześniejszych decyzji Komisji Europejskiej, uznających pomoc za niezgodną z prawem i ze wspólnym rynkiem,
- jeżeli udzielenie pomocy w formie miesięcznego dofinansowania wynagrodzenia skutkowałoby przekroczeniem 10 mln euro rocznej pomocy na zatrudnienie niepełnosprawnych u tego pracodawcy.
Ponadto, aby otrzymać dofinansowanie wynagrodzeń takich pracowników, pracodawca nie może mieć zobowiązań wobec PFRON przekraczających ogółem 100 zł.
Prezesowi PFRON wolno skontrolować firmę w zakresie miesięcznego dofinansowania, w szczególności przy ustalaniu wysokości miesięcznego dofinansowania i wypłaty wynagrodzeń niepełnosprawnych.
Gdyby podczas kontroli stwierdził nieprawidłowości, nakazuje zwrot wypłaconych pieniędzy. Od tej decyzji przysługuje odwołanie do ministra pracy.
[ramka][b]Przykład [/b]
Zpch zatrudnia pracownicę w wieku 57 lat o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (bez schorzeń specjalnych). Maksymalne dofinansowanie na nią to 1786,40 zł. Jej wynagrodzenie za styczeń 2010 r. wynosi 2200 zł.
Składki na ubezpieczenia społeczne finansowane od tego wynagrodzenia przez pracodawcę wynoszą 340,12 zł, w tym emerytalna 214,72 zł (2200 zł x 9,76 proc.), rentowa 99 zł (2200 zł x 4,5proc.), wypadkowa 26,40 zł (2200 zł x 1,20 proc.).
Zatem koszty płacy wynoszą 2540,12 zł (2200 zł + 340,12 zł),a 75 proc. kosztów płacy stanowi 1905,09 zł (2540,12 zł x 75 proc.).
Jednak pracodawcy przysługuje miesięczne dofinansowanie w maksymalnej wysokości, czyli 1786,40 zł, bo PFRON nie może wypłacić więcej, niż wynosi maksymalna kwota dofinansowania.
Ponieważ pracownica ma ukończone co najmniej 55 lat, szef nie opłaca za nią od 1 lipca 2009 r. składek na Fundusz Pracy i FGŚP, a tym samym nie dolicza ich do kosztów płacy, bo przestały być one dla pracodawcy obowiązkowe.
Od 1 lipca 2009 r. nie opłaca się składek na FP i FGŚP za wszystkie osoby, które osiągnęły co najmniej 55 lat (kobiety) i 60 lat (mężczyźni). Dodatkowo nie płaci się składek na FP i FGŚP przez 12 miesięcy za:
- pracowników powracających z urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego,
- osoby zatrudnione, które ukończyły 50 rok życia, począwszy od pierwszego miesiąca po zawarciu angażu.
Podstawowym warunkiem zwolnienia z obowiązku opłacania składki na te fundusze u tych osób jest pozostawanie w ewidencji bezrobotnych powiatowego urzędu pracy przez 30 dni przed zatrudnieniem. [/ramka]
[srodtytul]MUSIMY WYKAZAĆ EFEKT ZACHĘTY[/srodtytul]
[b]Aby otrzymać środki na nowo przyjętego niepełnosprawnego, należy udowodnić wzrost netto zatrudnienia ogółem oraz zwiększenie stanu załogi niepełnosprawnych [/b]
Ustala się go w stosunku do poprzedzających 12 miesięcy.
[ramka][b]Przykład[/b]
Jeżeli pracodawca zatrudnił osobę niepełnosprawną od 10 stycznia 2010 r., efekt zachęty ustala jako stosunek zatrudnienia ogółem i niepełnosprawnych w styczniu 2010 r. do średniego zatrudnienia ogółem i średniego zatrudnienia niepełnosprawnych od stycznia do grudnia 2009 r.[/ramka]
Przyjęcie do pracy niepełnosprawnego musi zatem spowodować zwiększenie netto zatrudnienia ogółem i wzrost netto zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych.
Jeżeli przyjęcie nowych niepełnosprawnych w danym miesiącu u pracodawcy wykonującego działalność gospodarczą nie wywoła takiego efektu, to miesięczne dofinansowanie na tego zatrudnionego nie przysługuje.
Pod warunkiem że jego zatrudnienie nastąpiło w wyniku rozwiązania angażu z innym pracownikiem. Przesądza o tym art. 26b ust. 4 i 5 ustawy o rehabilitacji.
Regulacji tej nie stosuje się jednak, gdy do zatrudnienia niepełnosprawnego doszło wskutek rozwiązania umowy o pracę z innym pracownikiem:
- z przyczyn określonych w art. 52 § 1 pkt 1 k.p. (tzw. dyscyplinarka),
- za wypowiedzeniem złożonym przez pracownika,
- na mocy porozumienia stron,
- z powodu przejścia pracownika na rentę z tytułu niezdolności do pracy,
- z upływem czasu, na jaki została zawarta,
- z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
Ponadto szef otrzyma miesięczne dofinansowanie na nowo zatrudnionego niepełnosprawnego, jeżeli jego miejsce pracy powstało w wyniku:
- wygaśnięcia umowy o pracę,
- zmniejszenia wymiaru czasu pracy pracownika na jego wniosek
[ramka][b]Przykład[/b]
W maju 2010 r. firma przyjmie niepełnosprawnego na jeden etat. W tym miesiącu średnie zatrudnienie ogółem wyniesie 100 etatów, a średnie zatrudnienie tych osób to 76,5 etatu.
Wyliczamy średni stan zatrudnienia z 12 miesięcy poprzedzających okres sprawozdawczy ogółem i niepełnosprawnych (wysyłając dokumenty za maj, należy przyjąć okres od maja 2009 r. do kwietnia 2010 r.).
Zatrudnienie ogółem w tym czasie wynosiło:
maj 2009 > 95
czerwiec 2009 > 97
lipiec 2009 > 99
sierpień 2009 > 99
wrzesień 2009 > 100
październik 2009> 100
listopad 2009 > 100
grudzień 2009 > 100
styczeń 2010 > 99
luty 2010 > 99
marzec 2010 > 99
kwiecień 2010 > 99
Od maja 2009 r. do kwietnia 2010 r. średnie zatrudnienie ogółem wynosiło 98,83 etatu, czyli 1186 : 12 miesięcy.
Natomiast zatrudnienie osób niepełnosprawnych w tym okresie wynosiło:
maj 2009 > 70
czerwiec 2009 > 77
lipiec 2009 > 72
sierpień 2009 > 74
wrzesień 2009 > 74,5
październik 2009> 74,5
listopad 2009 > 74,5
grudzień 2009 > 75
styczeń 2010 > 75
luty 2010 > 75
marzec 2010 > 75
kwiecień 2010 > 75,5
Od maja 2009 r. do kwietnia 2010 r. średnie zatrudnienie niepełnosprawnych to 74,333 etatu, czyli 892 : 12 miesięcy.
Kolejny etap polega na porównaniu,
czy średni stan zatrudnienia z 12 miesięcy poprzedzających sprawozdanie ogółem i niepełnosprawnych jest mniejszy niż średni stan zatrudnienia w okresie sprawozdawczym ogółem i niepełnosprawnych.
Z wyliczeń wynika, że:
- średnie zatrudnienie ogółem w maju 2010 r. wyniesie 100 etatów,
- średnie zatrudnienie niepełnosprawnych w maju 2010 r. wyniesie 76,5 etatu,
- średnie zatrudnienie z 12 miesięcy ogółem wynosi 98,83 etatu,
- średnie zatrudnienie z 12 miesięcy wynosi 74,333 etatu.
Doszło więc do wzrostu zatrudnienia,
gdyż średnia ogółem i niepełnosprawnych za maj 2010 r., czyli poz. 34 i 35 we wniosku Wn-D, jest większa niż poz. 36 i 37 we wniosku Wn-D, czyli średnia z 12 miesięcy poprzedzających maj 2010 r. ogółem i niepełnosprawnych.[/ramka]
[srodtytul]Wypłata po trzech, czterech dniach od przesłania kompletu formularzy[/srodtytul]
Korzystający z pomocy PFRON może liczyć na pieniądze dopiero wtedy, gdy wpłyną tam wszystkie wnioski i informacje a fundusz nie stwierdzi zaległości. Najszybciej będzie to w ciągu trzech, czterech dni od przesłania kompletu dokumentów.
Jeśli po otrzymaniu informacji i wniosku PFRON stwierdzi braki, w ciągu pięciu dni roboczych od otrzymania dokumentów powiadamia o nich pracodawcę i wzywa do ich usunięcia.
Poucza przy tym, że jeśli aplikujący o pomoc nic nie zrobi, wniosek nie zostanie rozpoznany. Jeśli pracodawca nie ma zaległości wobec PFRON przekraczających 100 zł, ustala kwotę przysługującego dofinansowania i przekazuje ją na rachunek bankowy.
Gdy dokumenty są kompletne i prawidłowo wypełnione, w ciągu 14 dni firma może liczyć na miesięczne dofinansowanie lub informację, w jaki sposób je ustalić, jeżeli kwota ta różni się od tej wskazanej we wniosku.
Dzięki wprowadzonemu algorytmowi w systemie SODiR, który szybko weryfikuje dokumenty, miesięczne dofinansowania w 2010 r. będą wypłacane w ciągu trzech, czterech dni od daty prawidłowo złożonych wniosków.
Gdyby PFRON nieterminowo przekazywał pieniądze, to od kwoty należnej nalicza odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych. Także jeżeli pracodawca uzyskałby zawyżone wsparcie, które powstało wskutek jego błędu, musi zwrócić do PFRON nienależną sumę z odsetkami naliczonymi jak dla zaległości podatkowych.
[srodtytul]JAKIE DOKUMENTY PRZEKAZUJEMY PFRON [/srodtytul]
[b]Firmy muszą składać miesięczne informacje o wynagrodzeniach, zatrudnieniu i stopniach niepełnosprawności podwładnych [/b]
Jest to formularz INF-D-P z wnioskiem o wypłatę miesięcznego dofinansowania (formularz Wn-D) za miesiąc. Składa się go do 20 dnia miesiąca następującego.
Od 1 stycznia 2009 r. pracodawcy muszą do wniosku Wn-D dołączyć dane o wysokości otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis lub o braku takiej pomocy w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 i 6 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=185281]ustawy z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (DzU z 2007 r. nr 59, poz. 404 ze zm.)[/link] w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, tzw. INF-O-PP.
Zgodnie z komunikatem PFRON z 14 stycznia 2010 r. informację o otrzymanej pomocy publicznej dla ubiegających się o pomoc inną niż de minimis sporządza się za rok. Obejmuje okres od 1 stycznia do 31 grudnia.
Dlatego, wysyłając wniosek Wn-D za styczeń 2010 r., pracodawcy powinni w nim zaznaczyć, że nie otrzymali pomocy publicznej.
[ramka][b]Przykład[/b]
Szef, który nie otrzymał innej pomocy publicznej do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, we wniosku o wypłatę dofinansowania wynagrodzeń niepełnosprawnych (Wn-D) za styczeń 2010 r. powinien poinformować o tym, że nie dostał pomocy publicznej.
Natomiast po otrzymaniu wsparcia za styczeń przy wysyłaniu wniosku Wn-D za luty 2010 r. przekaże dane o otrzymanej pomocy publicznej za rok (wykazuje tę otrzymaną od 1 stycznia do dnia sporządzenia wniosku).
Poda więc dofinansowanie otrzymane za styczeń 2010 r.[/ramka]
[srodtytul]W wersji elektronicznej[/srodtytul]
Dokumenty te pracodawca przekazuje w formie elektronicznej przez teletransmisję danych i pobiera drogą elektroniczną potwierdzenie wysłanej informacji lub wniosku.
Może także przekazać je jako dokument pisemny (art. 26c ust. 1a ustawy o rehabilitacji).
Gdy chodzi o wypełnianie wniosku Wn-D za grudzień 2009 r. i styczeń 2010 r., przypominam, że od 1 stycznia 2010 r. obowiązuje jedynie klasyfikacja działalności PKD 2007 zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (DzU nr 251, poz. 1885 ze zm.).
Okres przejściowy, w którym stosowało się stare kody PKD (PKD 2004) i nowe (PKD 2007), obowiązywał do końca 2009 r.
Korzystający z dofinansowania przechowuje dokumentację pozwalającą sprawdzić zgodność przyznanej pomocy z tym rozporządzeniem przez dziesięć lat od dnia wsparcia.
[srodtytul]Wkrótce zmiany techniczne[/srodtytul]
Informację i wzór wniosku o wypłatę miesięcznego dofinansowania wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych zawierają załączniki nr 1 i 2 do [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=297665]rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 9 stycznia 2009 r. w sprawie miesięcznego dofinansowania wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (DzU nr 8, poz. 43)[/link].
Resort 15 stycznia br. znowelizował jego treść.
Modyfikacje są konsekwencją nowelizacji ustawy o rehabilitacji.
Mają one charakter techniczny, np. dotyczą objaśnień do informacji INF-D-P. Przykładowo w pkt 10 objaśnień przywołuje już nową definicję najniższego wynagrodzenia, które do wyliczania wysokości dofinansowania wynagrodzeń niepełnosprawnych od tych wypłaconych za styczeń 2010 r. uwzględnia minimalne wynagrodzenie obowiązujące w grudniu 2009 r.
Zmienia też algorytm wyliczania dofinansowania w 2010 r. dla pracodawców z OR (pkt 11 objaśnienia) przez pozostawienie na kolejny rok wyższego wsparcia dla prowadzących zpch.