Reklama

Jak pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika

Pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika tak, jak osób pracujących w siedzibie zakładu. Musi być ono bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt.

Aktualizacja: 26.08.2018 15:44 Publikacja: 26.08.2018 08:41

Jak pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika

Foto: 123RF

Rozwój technologiczny pozwala coraz szerzej wykorzystywać możliwość świadczenia pracy na odległość. Dotyczy to prac, które cechuje duża samodzielność, które nie mają charakteru skooperowanego i nie wymagają stałego nadzoru oraz osobistych konsultacji z przełożonymi.

Pracą zdalną, którą regulują przepisy kodeksu pracy, jest tzw. telepraca. Polega ona na regularnym wykonywaniu zadań poza siedzibą firmy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniach usług drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama