Reklama
Rozwiń

Jak pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika

Pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika tak, jak osób pracujących w siedzibie zakładu. Musi być ono bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt.

Aktualizacja: 26.08.2018 15:44 Publikacja: 26.08.2018 08:41

Jak pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika

Foto: 123RF

Rozwój technologiczny pozwala coraz szerzej wykorzystywać możliwość świadczenia pracy na odległość. Dotyczy to prac, które cechuje duża samodzielność, które nie mają charakteru skooperowanego i nie wymagają stałego nadzoru oraz osobistych konsultacji z przełożonymi.

Pracą zdalną, którą regulują przepisy kodeksu pracy, jest tzw. telepraca. Polega ona na regularnym wykonywaniu zadań poza siedzibą firmy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniach usług drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku