Reklama
Rozwiń

Toksyczne relacje w pracy - jak budować właściwe employee relations

Przeciążenie pracą, brak swobody, skąpe wynagrodzenie, zanik więzi międzyludzkich, poczucie niesprawiedliwości oraz konflikt wartości to główne przyczyny, które pozbawiają pracowników motywacji i osłabiają ich morale.

Aktualizacja: 11.08.2018 06:59 Publikacja: 09.08.2018 02:00

Toksyczne relacje w pracy - jak budować właściwe employee relations

Foto: Adobe Stock

Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów – twierdzi jeden z najpopularniejszych liderów biznesowych Richard Branson. Do zbliżonego wniosku dochodzi filozofia employee relations, która podobnie jak Branson zakłada, że motorem każdego biznesu są ludzie. Jak więc o nich zadbać, by stali się prawdziwym silnikiem odrzutowym firmy?

Pod pojęciem employee relations kryje się zarządzanie relacjami na linii pracodawca – pracownik. Dbanie o właściwą komunikację w firmie ma z jednej strony ograniczać nieporozumienia, z drugiej wpływać na efektywność zespołu i jego poszczególnych członków. Powszechnie wiadomo, że zadowolony pracownik to pracownik bardziej produktywny, lojalny i zaangażowany. Mniej powszechna jest wiedza na temat tego, co może zrobić firma, by pracownik był usatysfakcjonowany, a jego praca bardziej efektywna.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego