Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów – twierdzi jeden z najpopularniejszych liderów biznesowych Richard Branson. Do zbliżonego wniosku dochodzi filozofia employee relations, która podobnie jak Branson zakłada, że motorem każdego biznesu są ludzie. Jak więc o nich zadbać, by stali się prawdziwym silnikiem odrzutowym firmy?
Pod pojęciem employee relations kryje się zarządzanie relacjami na linii pracodawca – pracownik. Dbanie o właściwą komunikację w firmie ma z jednej strony ograniczać nieporozumienia, z drugiej wpływać na efektywność zespołu i jego poszczególnych członków. Powszechnie wiadomo, że zadowolony pracownik to pracownik bardziej produktywny, lojalny i zaangażowany. Mniej powszechna jest wiedza na temat tego, co może zrobić firma, by pracownik był usatysfakcjonowany, a jego praca bardziej efektywna.